«مد ایرانی» به نمایشگاه عیدانه می‌رود/ تلفیق هنر بومی و صنعت

به گزارش فناوری فرهنگی، پویا محمودیان گفت: بیست‌ونهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی یا دومین «نمایشگاه عیدانه» از ۱۵ تا ۱۸ اسفند ۹۶ همزمان با نمایشگاه توانمندی روستایی و عشایری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سالن‌های ۵ و ۱۳ برگزار می‌شود و هنرمندان از ۳۱ استان کشور در این نمایشگاه شرکت و آثار و محصولات خود را در ۱۸۰ غرغه ارائه می کنند.

 مدیرکل دفتر صادرات صنایع‌دستی به این که در دومین نمایشگاه عیدانه، فضای کوچکی به «مد ایرانی» تعلق گرفته، اشاره و بیان کرد: امسال برای اولین‌ بار، فضای کوچکی به مد ایرانی اختصاص داده شده که در آن پارچه‌ها، منسوجات و پوشاکی که از پارچه‌های سنتی تهیه شده‌اند و تلفیقی از هنر و صنایع‌ هستند در معرض دید علاقه‌مندان قرار ‌می‌گیرد. در واقع به این فکر کردیم که مردم دلشان می خواهد در آستانه سال نو، لباس تازه به تن کنند  و نمایشگاه عیدانه بهترین فرصت برای معرفی انواع پارچه‌های ایرانی چون زری بافی، شعر بافی کاشان و دارایی بافی یزد است.

محمودیان در پاسخ به این که آیا برگزاری نمایشگاه مد ایرانی، موازی با نمایشگاه مد و لباس فجر است گفت: من عضو کمیته سیاستگذاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور هم هستم. آنچه این کارگروه و اعضایش به آن توجه می کنند نساجی صنعتی است در حالی که توجه ما به نساجی سنتی و انواع پارچه های دست بافت و دوخت‌های ایرانی است. بنابراین کار ما و کارگروه مد و لباس به موازات یکدیگر نیست.

مدیرکل صادرات صنایع‌دستی کشور به برگزاری غرفه «خانه ایرانی» اشاره و بیان کرد: ما در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، فضایی را در اختیار خانه ایرانی قرار دادیم به این معنی که از صفر تا صد چیدمان این خانه با استفاده از صنایع‌دستی ایرانی بود. در نمایشگاه از این طرح، استقبال شد؛ از این رو ایده خانه ایرانی را در دومین نمایشگاه عیدانه هم تکرار می کنیم و امیدواریم هتلداران و همچنین زوج‌های جوانی که در شرف ازدواج هستند از ایده به کار رفته در این خانه بهره ببرند.

محمودیان همچنین گفت: استان های محروم چون کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان، به صورت رایگان در این نمایشگاه شرکت کرده اند و دو استان زلزله زده کرمان و کرمانشاه، به طور ویژه دیده شده اند.

او درباره برگزاری همزمان نمایشگاه صنایع‌دستی با نمایشگاه توانمندی روستایی و عشایری گفت: سال گذشته نمایشگاه صنایع‌دستی با نمایشگاه فرش به‌صورت هم‌زمان برگزار و با استقبال خوبی روبه‌رو شد. هم‌زمانی نمایشگاه امسال نیز با نمایشگاه توانمندی روستایی و عشایری باعث می‌شود که بسیاری از هنرمندان عشایر و روستایی بتوانند محصولات خود را بهتر در معرض دید عموم قرار بدهند و به دلیل مخاطبان خاصی که هر دو نمایشگاه  دارند مطمئن هستم که برگزاری همزمان این دو نمایشگاه به هم‌افزایی بیشتر منجر خواهد شد.

دومین نمایشگاه عیدانه از ۱۵ تا ۱۸ اسفندماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، سالن ۵ و ۱۳ برگزار می شود.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد