نخستین همایش «تجاری‌سازی کاراکتر ایرانی» برگزار می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، امروزه بازار محصولات فرهنگی مبتنی بر شخصیت‌ها و نمادهای فرهنگی در جهان طیف گسترده‌ای از نیازهای مصرفی خانواده‌ها را شامل می‌شود که رابطه مستقیمی با سبک زندگی جامعه دارد. گردش مالی این محصولات در تمامی دنیا نسبت به تولیدات مشابه تفاوت چشمگیری دارد. لذا موضوع کاراکتر و شخصیت‌سازی برای کودکان و نوجوانان و همچنین تولید محصولات جانبی این شخصیت‌ها در اقتصاد امروز جهان نقش مهم و قابل توجهی دارد.

در همین راستا مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه پیک تحریر ایرانیان نخستین همایش «تجاری سازی کاراکتر ایرانی» را برگزار می‌کند. در این نشست صمیمانه که با حضور تولیدکنندگان و فعالان بازار حوزه محصوات کودک ونوجوان برگزار می‌شود، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه کاراکترهای ایرانی، شرایط و نحوه واگذاری آسان کاراکترهای ملی محبوب همچون «کلاه قرمزی»، «جناب خان»، «دیرین دیرین»، «فیلشاه» و … به تولیدکنندگان و صنوف مختلف بررسی خواهد شد.

اکران خصوصی انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به عنوان تنها انیمیشن حاضر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر پایان‌بخش این مراسم خواهد بود.

اولین همایش «تجاری سازی کاراکتر ایرانی» با حضور تولیدکنندگان، هنرمندان، مدیران فرهنگی – هنری و اهالی رسانه یکشنبه ۲۰ اسفند ساعت ۹:۳۰ صبح در میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان صیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار می‌شود.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد