تاکید وزیر ارشاد بر بازخوانی تحولات تاریخی از طریق بازی‌های رایانه‌ای

به گزارش فناوری فرهنگی،  از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در آستانه برگزاری اختتامیه هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در پیامی اظهار کرد: «تحولات ارتباطی جهان امروز، زبان انتقال مفاهیم فرهنگی را دستخوش تغییراتی شگرف کرده است. در دو دهه اخیر «بازی‌های رایانه‌ای» به‌عنوان یک صنعت، بستری نوظهور در عرصه اقتصاد فرهنگ پدید آورده که از رهگذر آن، هر کشوری می‌کوشد از این پدیده فراگیر بهره افزونتری ببرد.
وی افزود: مؤلفه‌هایی همچون فرهنگ غنی اسلامی و تاریخ کهن ایران در کنار ظرفیت بالای نسل جوان از مهم‌ترین مزایای راهبردی ایران سرافراز به شمار می‌رود که می‌تواند افق روشنی فراراه این صنعت جوانگرا و جوان‌پسند ترسیم نماید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بی‌تردید توجه به اسطوره‌های ملی و مذهبی و بازخوانی تحولات تاریخی این سرزمین کهن از طریق بازی‌های رایانه‌ای، احیای هویت اخلاقی، انسانی و معرفتی را در کشور به همراه خواهد داشت، از این رو باید جوانان خلاق را به عنوان سرمایه‌های بزرگ این سرزمین و ظرفیتی عظیم در صنعت بازی‌های رایانه‌ای باور کنیم و بپذیریم که جوانان ما در صورتی که مورد حمایت همه‌جانبه قرار بگیرند، می‌توانند امید و نشاط اجتماعی مورد نیاز جامعه را ارتقاء ببخشند. برگزاری جشنواره ملی بازی‌سازی از این منظر گامی بلند در مسیر افزایش روحیه امید و نشاط محسوب می‌شود.
عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه بی‌شک دولت در قبال این صنعت نوپا وظیفه‌ای سترگ برعهده دارد و رفع خلاءهای سیاستگذاری و مقررات از اولویت های این عرصه به شمار می‌رود، اظهار داشت: حمایت از بازی‌های رایانه‌ای بومی برای حضور در بازارهای داخلی و جهانی و توجه به حوزه‌های پژوهشی و آموزشی، از دیگر وظایفی است که برای تحقق آن باید تلاش مضاعفی هم از جانب مسئولان و هم از سوی فعالان این عرصه صورت پذیرد.
صالحی در خاتمه این پیام، برگزاری هفتمین دوره جشنواره ملی بازی‌سازی را به دست‌اندرکاران، شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این دوره تبریک گفته و آرزوی توفیق و سربلندی همگان را خواستار شده است.»
آیین هفتمین جشنواره بازی های رایانه ای شامگاه شنبه، 19 اسفند ماه در تالار وحدت با معرفی برگزیدگان برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد