۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازی‏های رایانه‎ای

به گزارش فناوری فرهنگی، علیرضا ابراهیمی درباره وضعیت بازی‌های رایانه‌ای در کشور، گفت: 12 میلیارد تومان اعتبار برای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رقم ناچیز برای ورود به بازار رقابتی تولیدی در حیطه بین‌الملل است. نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس در تلاش است که با همت نخبگان، توسعه بازی‌های رایانه‌ای همسو با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در کشور عملیاتی کند، تصریح کرد: بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای از مسیر قاچاق وارد کشور می‌شوند که این امر باعث ترویج ناهنجاری اجتماعی در جامعه می‌شود. ابراهیمی افزود: اگر بخواهیم استعداد موجود در بازی‌سازی رایانه‌ای را همسو با صنعتی شدن ارتقا دهیم باید اعتبارات بازی‌های رایانه‌ای در کشور را افزایش دهیم.
این نماینده مجلس افزود: نخبگان بسیار کاردانی برای توسعه بازی‌های رایانه‌ای در کشور داریم اما از نظر حمایت بودجه‌ای و تزریق امکانات با مشکلاتی روبرو هستیم و این در حالی است که با توجه به اینکه بازی‌های رایانه‌ای علاقمندان و کاربران بسیاری در کشور دارد، جا دارد تدابیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اعتبارات بنیاد ملی رایانه‌ای جوابگویی 25 میلیون نفر کاربر ایرانی بازی‌ها نیست، یادآور: نخبگان ایرانی تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در جهان صاحب جایگاه ویژه هستند.

منبع:حمایت

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد