جویشگرهای بومی نیاز به توسعه اساسی دارند

به گزارش فناوری فرهنگی، جویشگرهای بومی از جمله مواردی هستند که با هزینه‌های میلیاردی راه‌اندازی شده و بنا به گفته برخی کارشناسان آن بازخورد لازم را با توجه به هزینه‌ای که داشته‌اند تاکنون دریافت نکردند. پیش‌تر در دیجیاتو درباره مشکلات و موانع سر راه این جویشگرها مطلبی را نوشتیم و امروز توانستیم از وزیر ارتباطات کشورمان درباره آینده‌ای که دولت برای این پلتفرم‌ها متصور شده پرس‌وجو کنیم.

«محمدجواد آذری جهرمی» در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس وزارت ارتباطات در جلسه گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو مبنی بر ادامه راه جویشگرهای بومی گفت:

«جویشگرهای بومی برای رشد و توسعه خود نیاز به کاربر دارند تا بتوانند وارد بازار رقابت شوند. بازاری که با موافقت خود مسئولان این جویشگرها نیز در حال حاضر برای آنها مد نظر قرار گرفته، چرخه اینترنت کودک است. ظرفیت مراجعات در این حالت بیشتر می‌شود و خود کودک وقتی از سنین پایین با این جویشگرها کار می‌کند، ناخودآگاه با رابط کاربری آنها و نوع کارکردشان عادت می‌کند.»

جهرمی در ادامه صحبت‌های خود تاکید می‌کند که فعالیت جویشگرهای بومی در صورت موفقیت باید از حیطه رقابت با گوگل خارج شود و به مسائل انحصاری پرداخته شود:

«ادامه راه آنها نیاز به توسعه و ساخت زیرساخت‌های اساسی است که در صورت رشد آنها باید به سمت ارائه خدمات دیگر بروند که با کمک دولت و سازمان‌های دولتی از جمله وزارت خانه ارتباطات می‌توان اطلاعات و دیتابیس‌هایی به آنان داد که در اختیار جویشگرهای غیربومی نیست و اختصاصی آنهاست.»

به‌نظر می‌رسد جویشگرهای بومی می‌توانند بعد از جذب کاربرانی همچون دانش‌آموزان سیستم‌های کارکردی خود را محک زده و بعد از داشتن کاربران میلیونی، به مرحله‌ای از رشد برسند که وارد فاز جدی‌تر شده که در این حالت به گفته اکثر کارشناسان بحث رقابت با موارد مطرحی چون گوگل و… به میان نمی‌آید و کارکردهای اختصاصی و بومی مطرح می‌شود.

جویشگرهای بومی در بسیاری از کشورهای دنیا در کنار موتورهای جستجوی بین‌المللی و قدرتمندی چون یاهو و گوگل در حال فعالیت هستند و خدماتی بومی و ملی با استفاده از دیتابیس اختصاصی خود به کاربرانشان ارائه می‌دهند که همین مساله ادامه راه این پلتفرم‌ها در کشور ما بر اساس گفته‌های وزیر ارتباطات است.

منبع:دیجیاتوکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد