تعطیلی غول‌های تولیدکننده اسباب‌بازی در جهان

به گزارش فناوری فرهنگی، این برای دو شرکت از بزرگترین تولیدکنندگان اسباب بازی وحشتناک است. روز جمعه سهام کمپانی هسبرو (Hasbro) 3.5 درصد و شرکت متل (Mattel) نیز ۷ درصد کاهش یافت.

به دنبال این کاهش سهام شرکت جکس پسیفیک (Jakks Pacific) هم ۵ درصد کاهش یافت.

غول لگوساز اروپایی هم شرایط خوبی ندارد. این سازنده آجرهای پلاستیکی اولین گزارش کاهش فروش خود را بعد از ۱۳ سال در این هفته اعلام کرد. کاهش‌هایی که شرایط را برای طراحان اسباب بازی دشوار کرده است.

سخنگوی شرکت تویز آر آس گفته است که کمپانی اسباب‌بازی‌سازی تویز آر آس (toys R us) در حال تعطیل کردن ۲۰۰ فروشگاه بزرگ خود به دلیل فروش کم است. این کمپانی در حال دست و پا زدن برای حضور بیشتر در بازار مشتریان و خرده فروشان می‌باشد. این کمپانی البته به مشتریان و خرده‌فروشان قول داد که در آینده دوباره به بازار اسباب بازی برگردد.

سال گذشته در همین هفته، این کمپانی ۲۵۰ کارمند را بازخرید کرد که تقریبا ۱۵ درصد از کارمندانش را شامل می‌شد.

علاوه بر این ۲۰۰ فروشگاه، تعداد ۱۷۰ فروشگاه در آمریکا هستند که برای کمپانی تویز آر آس است و به دلیل کمبود فروش عملا تعطیل شده‌اند.

اگر کمپانی به بستن فروشگاه‌ها ادامه دهد، این بدان معناست که تعداد این فروشگاه‌ها از ۸۸۰ عدد به ۴۰۰ عدد کاهش پیدا می‌کند، که به معنای کاهش ۵۰ درصدی آن‌ها خواهد بود.

از زمانی که ورشکستگی تویز آر آس به طور رسمی در ماه سپتامبر اعلام شده، کارشناسان صنعت و ورشکستگی پیش بینی کردند که این کمپانی برای اینکه بتواند به کار خود ادامه بدهد و دوام بیاورد، مجبور است که تعداد فروشگاه‌هایش را به کمتر از ۲۰۰ برساند.

تویز آر اس از دادگاه ورشکستگی خواست که ضرب الاجلش را تمدید کند تا بتواند به مالکین فروشگاه‌ها اطلاع دهد که قصد دارد به اجاره فروشگاه‌ها خاتمه دهد.

از آن جا که تویز آر آس مالک بسیاری از این فروشگاه‌ها و وسایلشان است، فروشگاه‌هایی که تا کنون مشخص شده که بسته می‌شوند و آن‌هایی که برای خود کمپانی هستند، شامل این لیست نمی‌شوند.

تولید کنندگانی که در نمایشگاه سالانه شهر نیویورک شرکت می‌کنند می گویند که تویز آر آس با روش مدیریت ورشکستگی خود، به این صنعت لطمه وارد کرد.

چراکه اقدامات کافی برای متقاعد و راضی نگه داشتن مشتریانش در تعطیل کردن فروشگاه‌هایش را انجام نداده است.

این اتفاق برای دو شرکت متل و هسبرو هم افتاده است.

فروش کلی اسباب بازی ساز متل، در سه ماهه چهارم سال گذشته (منتهی به کریسمس) به میزان ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

هسبرو هم در سه ماهه چهارم سال چنین گزارشی را منتشر کرد. هرچند که اسباب بازی‌های معروفی مثل نرف و پونی مجوزهای سودآوری را برای فیلم‌های هالیوود و استدیوهایی مثل پیکسار، مارول و لوسافیلم را دارند، اما کاهش سهام این شرکت را هم نگران کرده است.

مدیران شرکت هسبرو می گویند که که فروش محصولات جنگ ستاره‌ها در سه ماهه چهارم سال گذشته کاهش یافته است و این کاهش حتی برای محصولات فروزن (انیمیشن فروزن) هم اتفاق افتاده است.

نرم‌افزارهای بازی و بازی‌های کامچیوتری حالا جای عروسک‌ها و شخصیت‌های اسباب بازی را گرفته است. کاهش خرید اسباب‌بازی حتی در آمارهای آمازون هم دیده می‌شود. آمازون به‌دنبال این کاهش فشار بیشتری را بر روی تولیدکننده‌ها برای کاهش قیمت محصولات اسباب بازی وارد کرده است.

اما برای هسبرو و متل چه اتفاقی خواهد افتاد؟ سرمایه گذاران هنوز امیدوارند که متل با مدیریت جدید بتواند با کمک گوگل در بازار فروش فعال‌تر شود. هرچند ممکن است هر دو شرکت برای این کار زمان بیشتری بگذارند اما برخی شایعات هم حکایت از ادغام هسبرو با متل دارد.

تا زمانی که این دو شرکت برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار مبارزه می‌کنند شایعات ادامه دارد.

منبع:تجارت نیوزکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد