فروش بازارهای نوروزی صنایع‌دستی به تبلیغات هر شهر بستگی دارد

به گزارش فناوری فرهنگی، معصومه اسماعیلی گفت: تعداد مسافرانی که همزمان با تعطیلات نوروز به زنجان می‌آیند کم نیست اما با میزان گردشگران استان‌هایی چون فارس و اصفهان و گیلان و مازندران برابری نمی‌کند. از این رو تبلیغات و چگونگی معرفی یک شهر و استان، تاثیر مستقیم بر میزان گردشگران و پیرو آن فروش صنایع دستی می‌گذارد.

این هنرمند زنجانی که در زمینه مس فعالیت می‌کند، صنایع دستی و گردشگری را به دو بال یک پرنده تشبیه و بیان کرد: این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و ما برای بالا رفتن میزان فروش و صادرات صنایع دستی، چاره ای جز معرفی یک شهر و افزایش شمار گردشگران آن نداریم.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به این که چه تفاوتی میان مس زنجان با اصفهان یا کرمان وجود دارد گفت: ما مواد اولیه خود را از اصفهان تهیه می‌کنیم اما کار ما باکیفیت تر است به همین خاطر، مس زنجان، گران تر از اصفهان است.

این هنرمند فعال در زمینه مس به مراحل ساخت ظروف مسی اشاره و یان کرد: مس خام به شکل براده است ما آن را ورقه ورقه می‌کنیم. ورق‌ها را به شکل و قالب دلخواه درمی‌آوریم. حرارت می‌دهیم و بعد آن را پرداخت می‌کنیم.

اسماعیلی در پاسخ به این که آیا مسگری، هنر مردانه ای نیست گفت: زن‌ها هم می‌توانند مسگری کنند. ابتدا من به این هنر- صنعت علاقه مند شدم و بعد برادرانم به این کار روی آوردند. پس مسگری، تنها به مردان تعلق ندارد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد