توسعه و راه اندازی استارت آپ ها در دانشگاه آزاد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از دانشگاه آزاد، داود ثمری با بیان اینکه توسعه و حمایت از استارت آپ ها در بین دانشجویان و ایده های برتر از برنامه های اصلی حوزه پژوهش دانشگاه آزاد در سال جدید است، گفت: توسعه استارت آپ ها باعث توسعه فناوری و ایجاد اشتغال جوانان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما برنامه داریم تا استارت آپ ها را به شرکت های دانش بنیان تبدیل کنیم که قابلیت رقابت در سطح ملی و بین المللی داشته باشند و برای محصولات آنها بازار ایجاد کرده و آنها را توانمند کنیم، از این رو راه اندازی مرکز توانمندسازی شرکت های نوپا در دستور کار خواهد بود.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اخیرا تفاهم نامه ای با سازمان بسیج علمی کشور به امضا رسیده که براساس آن تاسیس مرکز نوآوری پیشرفت در دستور کار قرار دارد.

ثمری تاکید کرد: در این راستا حمایت های خوبی از استارت آپ های حوزه های مختلف به ویژه حوزه دفاعی صورت خواهد گرفت و این تفاهم نامه سال ۹۷ اجرایی خواهد شد.

توسعه و پشتیبانی از سامانه ساها

وی توسعه و پشتیبانی از سامانه ساها را یکی دیگر از اولویت های سال ۹۷ حوزه پژوهش دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: مقرر شد چند قابلیت دیگر به این سامانه اضافه شود و این سامانه به سامانه های مشابه دیگر که متعلق به وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه های دیگر است، متصل شود.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: یکی از اهداف راه اندازی سامانه ساها درآمدزایی بوده است.

توانمند سازی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی

ثمری افزود: توسعه، حمایت و توانمند کردن مراکز رشد موجود در دانشگاه نیز از ماموریت های حوزه پژوهش در سال ۹۷ خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های مهم دانشگاه آزاد درآمدزایی در حوزه پژهش و فناوری است، اظهار داشت: انجام مگا پروژه های موجود در کشور در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه است و خوشبختانه درباره پروژه ازدیاد برداشت میدان نفتی کرنج قراردهای جدید به دانشگاه ابلاغ شده است.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: مجری این پروژه واحد علوم و تحقیقات است و دانشکده مهندسی نفت و شیمی مسئولیت اجرای آن را بر عهده خواهد داشت و واحدهای دانشگاهی توانمند در این حوزه نیز در اجرای پروژه همکاری خواهند داشت.

ثمری اضافه کرد: نظارت بر این پروژه بر عهده معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه برنامه دارد تا در حوزه پایین دستی نفت نیز پروژه هایی را اجرا کند، گفت: دو پروژه با انستیتو دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پژوهشگاه مهندسی شیمی وجود دارد که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان همکار پژوهشی پروژه با آنها همکاری خواهد کرد.

افزایش تعداد آزمایشگاه های همکار استاندارد

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان ملی استاندارد گفت: در سال ۹۷ دو امر مهم در خصوص این تفاهم نامه انجام خواهد شد که افزایش تعداد آزمایشگاه های همکار استاندارد و راه اندازی شرکت های نمونه بردار در دانشگاه آزاد اسلامی از جمله آنهاست.

ثمری خاطرنشان کرد: اگر این امر صورت گیرد دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به پراکندگی جغرافیایی می تواند همکاری های خوبی با گمرک داشته باشد و در مبادی گمرک جز شرکت های نمونه بردار باشد که از این طریق اشتغال زایی و درآمد در دانشگاه ایجاد خواهد شد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد