کاراکترهای خارجی در بازار نوشت‌افزار ایران

به گزارش فناوری فرهنگی، خلاهای قانونی و نبود نظارت کافی بر کار تولیدکنندگان نوشت‌افزار، سبب شده تا بازار این اقلام به صورت عمده در دست کالاهای وارداتی و از سوی دیگر، شخصیت‌های انیمیشن‌های خارجی به ویژه کارهای تولید شده در شرکت‌های انیمیشن‌سازی آمریکا باشد.

البته ناگفته نماند که این تنها مخصوص ایران نیست، طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان فرهنگی، عمده مخاطبان کودک و نوجوان میل به کاراکترهای انیمیشن‌های آمریکایی دارند.

در تحقیقی که در میان کودکان تهرانی صورت گرفت، «باب اسفنجی» تولید آمریکا بیشترین محبوبیت را در میان کودکان تهرانی داشت.

بعد از آن، شرک (۲۰۰۱/ دریم‌ورکس)، مرد عنکبوتی (تاکنون هشت انیمیشن از روی این داستان تولید شده است)، پاندای کونگ‌فو کار (۲۰۰۸)، دیو و دلبر (دیزنی ۲۰۱۷/ ۱۹۹۱)، سیندرلا (والت دیزنی/ ۱۹۵۰) و وال ای (پیکسار/۲۰۰۸) در رده‌های بعد از آن قرار گرفته و از بیشترین محبوبیت برخوردارند.

تحقیقی که در سال ۹۶ انجام شد، متاسفانه شاهد استمرار این وضعیت در بازار نوشت‌افزار داخل هستیم. «گیسو کمند»، «فروزن»، «مرد عنکبوتی»، «مینیون»، «کیتی» و «باب اسفنجی» از جمله کاراکترهای محبوب بازار نوشت‌افزار در سال گذشته بوده‌اند.

منبع:تجارت نیوز

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد