تدوین لایحه‌ راهگشای استارت‌آپ‌های فناوری

به گزارش فناوری فرهنگی، کسب‌وکارهای نوپا از مواردی است که بویژه در حوزه فناوری اطلاعات اثرگذارند و اخیرا هم مورد توجه قرار گرفته‌اند که اگر به آن‌ها توجه شده و حمایت لازم، نه الزاما حمایت‌های مالی بلکه بیشتر تسهیل شرایط و قوانین انجام شود، می‌توانند سهم به‌سزایی در افزایش نقش ICT در اقتصاد داشته باشند.

از جمله حمایت‌هایی که اخیرا از استارت‌آپ‌ها یا همان کسب‌وکارهای نوپای فناوری اطلاعات انجام شده، توسط سازمان فناوری اطلاعات بوده که با اعلام این سازمان، استارت‌آپ‌هایی که ایده و توانمندی برای فعالیت‌های مرتبط در حوزه فناوری اطلاعات دارند، با ارایه طرح‌های خود به مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپا می‌توانند از حمایتی در راستای اشتغال‌زایی و توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستایی بهره‌مند شوند. این اقدام با هدف توسعه کسب‌وکارهای نوپا، حمایت از اشتغال جوانان کارآفرین و توسعه خدمات الکترونیکی برای مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستاها، اجرایی می‌شود.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اخیرا با اشاره به لایحه ۷ ماده‌ای وزارت ارتباطات برای رفع موانع کسب‌وکارهای نوپا، در شبکه اجتماعی توئیتر خود نوشت: شاهد اظهارنظرهای حمایتی معاون اول محترم رئیس جمهور و نیز وزیر صمت در خصوص کسب‌وکارهای نوپا بودیم. امیدوارم با این حمایت‌ها لایحه ۷ ماده‌ای وزارت ICT  برای رفع موانع ثبت و انحلال، بیمه و مالیات و نیز اعطای تسهیلات به این کسب‌وکارها در دولت تا اردیبهشت ماه جاری باشیم.

جهرمی پیش از این هم به سیستم حمایت مالی از کسب‌وکارهای نوپا اشاره و اظهار کرده بود: در هیچ کجای دنیا به استارت‌آپ‌ها وام نمی‌دهند. اساسا وام دردی از استارت‌آپ‌ها را دوا نمی‌کند، در عوض دولت‌ها می‌روند و سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر را تقویت و نظام‌های تامین مالی استارت‌آپ‌ها را تامین می‌کنند. ما موظفیم تا مسیر سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها را باز و شاخص‌گذاری‌های لازم را انجام دهیم؛ مطمئنیم اگر مصوبه‌ای در این حوزه تصویب شود، همه ارکان نظام در آن همراه خواهند شد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد