هوش مصنوعی اخبار را بی طرف می کند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از فیوچریسم، یک سایت جدید مدعی است با استفاده از الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی در عمل انتشار بی طرفانه اخبار را ممکن کرده است.

این سایت که Knowhere News نام دارد، توسط یک شرکت نوپا به نام Knowhere تاسیس شده و با ترکیب فناوری های هوشمند و خودآموز رایانه ای و استفاده از تجربه روزنامه نگاران حرفه ای تلاش دارد تا واقعیات را در مورد رویدادهای خبری به مردم منتقل کند.

این سایت ابتدا با استفاده از هوش مصنوعی خود، خبری را برای تبدیل به یک خبر بی طرف انتخاب می کند. انتخاب این خبر با بررسی و مشاهده اخبار محبوب در اینترنت که مورد توجه گسترده قرار گرفته، صورت می گیرد. پس از انتخاب موضوع، هوش مصنوعی این سایت هزاران منبع خبری دیگر را بررسی می کند تا جزئیات بیشتری را در مورد رویداد مذکور به دست آورد.

این سایت منابع خبری مختلفی را با گرایش های سیاسی مختلف چپ و راست بررسی می کند تا بتواند به ابعاد گوناگون هر مساله پی ببرد. در نهایت هوش مصنوعی روایت بی طرفانه و غیرغرض ورزانه خود از هر رویداد را بر مبنای یافته هایش می نویسد و نکته جالب این است که چنین کاری تنها به ۶۰ ثانیه زمان نیاز دارد.

این خبر حاوی واقعیات و مطالب اساسی و مهم در مورد هر خبر بوده و هوش مصنوعی تلاش می کند بخش های غرض ورزانه را در مورد اخبار یادشده حذف کند. همچنین ربات هوش مصنوعی این سایت اعتبار و سندیت منابع موجود دراخبار سایت های گوناگون را بررسی می کند تا هیچ مطلب کذبی در خبر تنظیم شده وجود نداشته باشد.

در مورد اخباری که ماهیت سیاسی بیشتری دارند، ربات هوش مصنوعی این سایت دو نسخه دیگر از هر خبر را با برچسب چپ و راست هم تهیه و منتشر می کند. در مورد برخی اخبار جنجالی هم در کنار نسخه بی طرفانه نسخه هایی مثبت یا منفی هم در مورد سوژه محوری تهیه می شوند. تلاش این سایت بر آن است که حتی در انتخاب عکس های هر خبر هم به این ظرایف توجه شود. نتیجه نهایی کار هم توسط ویراستاران حرفه ای بررسی می شود تا از صحت آن اطمینان حاصل شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد