مطالبات تئاتری‌ها به زودی پرداخت می‌شود/ قول وزیر ارشاد برای تقویت بدنه اقتصادی تئاتر

به گزارش فناوری فرهنگی، هر ساله مطالبات هنرمندان در زمینه پرداخت گروه‌های نمایشی و گروه‌های جشنواره تئاتر فجر تا پیش از سال نو پرداخته می‌شد اما امسال این اتفاق در یک بخش با تأخیر انجام شد و در بخش دیگری هنوز صورت نگرفته است.

ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: حمایت‌های تولیدات نمایشی و حمایت از گروه هایی که تا شهریور ماه 96 اجرایشان را انجام داده باشند، کامل تسویه شده و تنها شش ماه پایانی سال باقی مانده است.

وی در ادامه افزود: درباره مطالبات جشنواره تئاتر فجر سی و ششم باید بگویم که با توجه به تعویق در تخصیص اعتبار در روزهای ابتدایی سال 97، این تأخیر رخ داد؛ مابقی برخی مطالبات هنرمندان و بخشی غیر از گروه‌هاست که از جشنواره فجر تسویه نشده است.

بهداروند با اشاره به اینکه بخش عمده مطالبات هنرمندان جشنواره فجر شامل دستمزد گروه‌های نمایشی، داورها و مطالبات اصلی گروه‌ها پرداخت شده است، گفت: بدهکاری‌های دیگر با افرادی غیر از گروه‌های نمایشی است که به نوعی با جشنواره مرتبط بوده‌اند، امیدوارم با همت معاونت و مدیرکل هنرهای نمایشی بخشی از این مطالبات را تا روزهای آینده پرداخت کنیم.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران درباره علت تأخیر در پرداخت مطالبات گفت: بهرحال وضعیت وزارتخانه که مشخص است، آنچه تخصیص یافته ما هم برای مطالبات هنرمندان پرداخت کردیم اما از انتهای سال هنوز هیچ بودجه‌ای تخصیص نیافته، علتش هم وضعیت ابتدایی سال و مشکلات برنامه و کارهای اداری است که امیدواریم در روزهای آینده برطرف شود. اگر مشکلی دراین زمینه پیش بیاید حتما اداره کل هنرهای نمایشی پاسخگو است.

 وی درباره پرداخت مطالبات گروه‌های نمایشی فجر گفت: بله تمام مطالبات پرداخت شده و آنچه باقی مانده است ربطی به گروه‌ها ندارد. ما و معاونت هنری، اداره کل هنرهای نمایشی و مجموعه وزارتخانه تلاش داشتیم شیرینی برگزاری جشنواره فجر با بدهکار نبودن به گروه های نمایشی ناگوار نشود که خوشبختانه در روزهای آغازین سال 97 این تسویه صورت گرفت.

بهداروند با بیان اینکه تأخیر چند ماهی به گروه‌هایی که در 6 ماهه دوم سال کار کرده‌اند نخورده گفت: بخشی از گروه‌ها هنوز اجرا دارند و برخی هم مستنداتشان تکمیل نشده معمولا هم 6 ماه تأخیر خیلی نگران کننده نیست، امیدواریم در روزهای آینده این اتفاق بیافتد و ما خبرهای خوبی به هنرمندان بدهیم.

وی درباره اعتبارات سال 97 و افزایش آن نیز گفت: قطعاً آنچه در دیدار نوروزی آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، قول تقویت بدنه اقتصادی تئاتر بود. آقای صالحی ابراز تمایل کردند که این اتفاق با شفافیت موضوعات مالی و هزینه کردن موارد مالی صورت بگیرد. ما پیگیری‌هایی هم از سوی معاونت و هم مدیرکل هنرهای نمایشی برای افزایش بودجه انجام دادیم که قول دادند در قالب تفاهمنامه‌ها، جشنواره‌ها و حمایت‌ از گروه‌های نمایشی صورت پذیرد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه درباره جزئیات این تفاهم‌نامه‌ها و سایر فعالیت‌ها از سوی اداره کل هنرهای نمایشی می‌توان پیگیر بود، گفت: این مژده را می‌دهم که به زودی سایر مطالبات هنرمندان هم پرداخت می‌شود.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد