راه اندازی پایگاه صادراتی محصولات نانو در اندونزی

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر علی بیت اللهی مدیر کارگروه امور بین الملل ستاد توسعه فناوری نانو اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه توسعه ۱۰ ساله عمدتا متمرکز بر تجاری‌سازی و توسعه صنعتی است، در برنامه ۱۰ ساله دوم حجم سرمایه گذاری‌های مورد نیاز بسیار بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری های بین المللی افزود: با توجه به حضور فعال کشورمان در عرصه فناوری نانو، بسیاری از کشورهای جهان علاقه‌مند به همکاری با ما هستند.

بیت اللهی با بیان اینکه بر اساس برنامه دوم توسعه فناوری نانو هدف این است که ۱۰ بازار نانو به دو درصد از بازار جهانی برسد، عنوان کرد: برای تحقق این امر، می بایست رویکرد صادراتی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: به تازگی همکاریهای خود را با اندونزی آغاز کرده ایم و قرار است پایگاه صادراتی در آنجا برای محصولات نانو راه اندازی کنیم.

مدیر کارگروه امور بین الملل ستاد توسعه فناوری نانو گفت: بدین واسطه زمینه صادرات محصولات های تک فراهم می شود.

به گفته بیت اللهی، در همین راستا رویکرد صادرات فناوری های پیشرفته از جمله فناوری نانو را در پیش گرفته ایم و با بسیاری از کشورها مطرح کرده ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون به بیش از ۴۵ کشور دنیا محصولات نانو صادر شده است، بیان داشت: یکی از این کشورها چین است که خوشبختانه همکاریهایی خوبی با آن داشته ایم.

مدیر کارگروه امور بین الملل ستاد توسعه فناوری نانو خاطر نشان کرد: ضروری است برای ارتقا هر چه بیشتر سقف و حجم صادرات بیشتر شود تا به بازار بزرگ تری دست بیابیم و این اقدام نیازمند توسعه همکاری های هر چه بیشتر با کشورهای دوست و علاقمند است.

وی با بیان اینکه سطح توانمندی کشور ما در عرصه نانو مورد استقبال کشورهای دیگر قرار گرفته است، عنوان کرد: برنامه های متعددی داریم که همکاری با کشورهای آسیایی مد نظر ماست.

بیت اللهی افزود: دورنمایی که برای توسعه فناوری نانو تعیین کرده‌ایم این است که روزی فرا برسد که نانو به بخشی از اقتصاد کشور تبدیل شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد