فیلم‌های میلیارد دلاری سال 2016

به گزارش فناوری فرهنگی، وضعیت فروش در سینمای جهان در هفته‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و رقم‌های فروش سیری صعودی را پیش گرفته‌اند، شاید استقبال جهانی از فیلم‌های روی پرده در سال‌های اخیر روی سینمای ایران هم تاثیر گذاشته و همین نکته باعث شده تا بسیاری از فیلم‌های ایرانی هم در چرخه اکران با اقبال روبه‌رو شوند.

به هر حال پدیده‌های جهانی همواره در فعل و انفعالات کشورهای مختلف اثر می‌گذارند و این مساله قابل انکار نیست. سینمای جهان در هفته‌های اخیر از نظر فروش شگفت‌انگیز بوده است.

در هفته‌ای که «زوتوپیا» دومین فیلم میلیارد دلاری سال شد، «لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته» عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا را از آن خود کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمپانی پارامونت با فیلم «لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته: خارج از سایه‌ها» به راحتی گیشه‌ سینماهای آمریکا را از آن خود کرد. این فیلم که در دسته فیلم‌های مناسب برای خانواده‌ها رده‌بندی می‌شود، با نمایش گسترده در 3701 سالن سینما به فروشی برابر با 3/35 میلیون دلار دست پیدا کرد که 46 درصد کمتر از فروش افتتاحیه قسمت اول این فیلم است. قسمت اول «لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته» سال 2014 به سینما آمد و در افتتاحیه 6/65 میلیون دلار فروش داشت. محصول مشترک کمپانی پارامونت و نیکلودین سرانجام با 2/493 میلیون دلار فروش جهانی به‌کار خود خاتمه داد. در قسمت دوم «لاک‌پشت‌های نینجا» بار دیگر شاهد نقش‌آفرینی مگان فاکس و ویل آرنت هستیم. اکران این فیلم تاکنون در 40 درصد از بازارهای بین‌المللی سینما آغاز شده است. با در نظر گرفتن فروش 34 میلیون دلاری فیلم در بازارهای خارجی مجموع فروش جهانی فیلم به 3/69 میلیون دلار رسیده است. اکران فیلم در سینمای چین از دوم جولای آغاز می‌شود.

قسمت دوم «لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته» با بودجه‌ای بالغ بر 135 میلیون دلار ساخته شده است. بیش از 40 درصد از تماشاگران این فیلم را افراد زیر 18 سال تشکیل می‌دادند. در این فیلم به کارگردانی دیوید گرین، لارا لینی، استفن امل، تایلر پری، نوئل فیشر و جرمی هاوارد نیز بازی می‌کنند. درحالی‌که «لاک‌پشت‌های نینجا» پرفروش‌ترین فیلم پایان‌هفته سینمای آمریکا بود، «مردان ایکس: آپوکالیپس» با 66 درصد افت فروش نسبت به هفته گذشته دومین فیلم پرفروش شد. این فیلم که در 4153 سینما در حال اکران است با فروشی برابر با 3/22 میلیون دلار مجموع فروش آمریکای شمالی خود را به 5/116 میلیون دلار رساند. در بازارهای بین‌المللی اما هنوز هم «مردان ایکس: آپوکالیپس» پرفروش‌ترین فیلم بود و در 66 بازار بین‌المللی به فروشی برابر با 4/84 میلیون دلار دست یافت. این فیلم به کارگردانی برایان سینگر بیشترین فروش خارجی خود را در سینماهای چین تجربه کرد و در افتتاحیه به فروش چشمگیر 59 میلیون دلار دست یافت. مجموع فروش جهانی فیلم تاکنون بیش از 400 میلیون دلار بوده است. دیگر فیلم پرفروش سینمای آمریکا فیلم «من پیش از تو» محصول مشترک نیولاین و متروگلدن‌مایر با بازی امیلیا کلارک و سم کلافلین بود. این فیلم عاشقانه با فروش خوب در افتتاحیه در رده سوم پرفروش‌های پایان هفته ایستاد. «من پیش از تو» با اکران گسترده در 2704 سینما 3/18 میلیون دلار فروش داشت.

این فیلم اقتباسی از رمان جوجو مویس درباره زن جوانی است که به مردی علاقه نشان می‌دهد که در یک تصادف دردناک فلج شده است. 81 درصد از تماشاگران فیلم زن بودند و 53 درصد آنها زیر 35 سال داشتند. این فیلم از تماشاگران امتیاز سینمایی A گرفت. «آلیس آن سوی آینه» از کمپانی دیزنی در دومین هفته اکران چهارمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا بود. این فیلم در 3763 سینما بیش از 10 میلیون دلار فروش داشت. درحالی‌که فروش «زوتوپیا» دیگر محصول دیزنی این هفته از مرز یک میلیارد دلار گذشت، «آلیس آن سوی آینه» پس از دو هفته اکران به 4/176 میلیون دلار فروش جهانی بسنده کرده است. بسیاری جنجال‌های زندگی خصوصی جانی دپ را یکی از دلایل اصلی افت فروش فیلم می‌دانند.

 

منبع: اقتصادخلاق

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد