بازی‌های رایانه‌ای فرصتی برای انتقال فرهنگ به جهان

به گزارش فناوری فرهنگی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ورود بازی‌های رایانه‌ای ایران به بازارهای جهانی فرصتی برای انتقال فرهنگ اسلامی ایرانی است.

«خسرو سلجوقی» عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی بین‌المللی افزون بر حضور در جوامع جهانی دیگر موجب ایجاد اشتغال و رونق بازی‌های رایانه‌ای در داخل کشور می شود.

وی درباره اهمیت جایگاه تبادل فرهنگ در جوامع بین المللی در بخش بازی‌های رایانه‌ای گفت: ورود به بازار جهانی در بازی‌های رایانه‌ای اگر به صورت هوشمندی اتفاق بیفتد، بدون شک می تواند فرهنگ ایران اسلامی را به کشورهای جهان معرفی کند که این یک توانمندی مضاعف در بخش بازی‌های رایانه‌ای است.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: سیاست برونگرایی اقتصاد مقاومتی بهترین فرصت برای حضور بازی‌های رایانه‌ای در بازار جهانی است.

سلجوقی افزود: این سیاست بهترین فرصت است تا بتوان بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده به دست نخبگان داخلی را در عرصه‌های بین‌المللی معرفی کنیم و به صادرات این بازی‌ها بپردازیم.

وی بر ضرورت تغییر رویکرد در موضوع بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد و ادامه داد: تفکری در گذشته وجود داشت که بازی‌های رایانه‌ای متعلق به قشر خاص و محدود به اوقات فراغت است اما امروز متوجه می شویم این بازی‌ها به رده سنی خاصی منحصر نیست؛ بلکه می توان از آن در زمینه‌های مختلف مانند گسترش فرهنگ، بهداشت و آموزش استفاده کرد.

بر اساس آمارها در ایران نزدیک به 50 میلیون نفر کاربر اینترنت وجود دارد که 20 میلیون نفر از رایانه، رایانه تخت (تبلت) یا گوشی همراه برای بازی بهره می برند. هر ماه ایرانیان یک هزار و 400 میلیارد تا دو هزار میلیارد ریال صرف خرید بازی می کنند و به طور متوسط یک ساعت و 30 دقیقه در روز برای آن وقت صرف می شود.

۹۵درصد از بازی‌های ویدئویی در بازار غیر بومی است.

در سال های گذشته از طریق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حدود 600 بازی در سطح های مختلف تولید شده است.

بر پایه آمارهای ارایه شده از موسسه تحلیلی newzoo، درآمد این صنعت تا آخر سال 2015 میلادی نزدیک به 91 میلیارد دلار بوده و چین با درآمد 22 میلیارد دلاری، در صدر فهرست کشورهای تولید‌کننده بازی‌های رایانه‌ای قرار داشته است

منبع: اقتصادخلاق

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد