آیا صنعت فیلم انگلیس می‌تواند بزرگتر شود؟

به گزارش فناوری فرهنگی،انگلیس در چند سال گذشته در عرصه صنعت فیلم دستاوردهای مهمی داشته و کارشناسان بر این باورند که این صنعت می‌تواند باز هم رو به جلو حرکت کند.

وقتی درباره عصر طلایی چیزی صحبت می‌کنیم، لزوما و واقعا به این معنا نیست که نشان دهیم این دوران اکنون و اینجا بوده است. با این حال، هنگامی که جورج آزبورن وزیر خزانه داری بریتانیا اخیرا گفت: این عصر طلایی سال 2015 بوده و دوره‌ای که از سال 2007 میلادی منتهی به آن شده، وی به همین مساله اشاره داشته است. سال‌های مهمی برای بودجه‌های مستقل و بزرگ صنعت فیلم سازی انگلیس.

جای تعجب نیست که ما آن را عصر طلایی بنامیم. در 8 سال گذشته، شاهد بوده‌ایم که صنعت تلویزیون و فیلم بیش از 250 هزار فرصت شغلی تمام وقت در انگلیس ایجاد کرده و پروژه‌های انگلیسی توانسته‌اند جوایز اسکار، بافتا، گلدن گلوبز و سایر جوایز را درو کنند.

وزیر خزانه داری انگلیس به تازگی تایید کرد که دولت از صنعت فیلم از طریق معافیت مالیاتی که امسال به 251 میلیون پوند رسیده، حمایت کرده و یک میلیارد پوند سرمایه گذاری مستقیم در انگلیس تنها در سال گذشته ایجاد کرده است.

موفقیت برای اقتصاد انگلیس این است که برای هر پوند سرمایه گذاری از طریق معافیت مالیاتی، حدود 12.50 پوند درآمد ایجاد شده است. از سال 2007، تدابیر دولت موجب شده تا 6.9 میلیارد پوند سرمایه گذاری در صنعت فیلم انجام شود.

و جایی که الان هستیم، در سال جدید، و سئوال بزرگ این است که آیا ما به عنوان یک صنعت می‌توانیم بزرگتر شده و به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم؟

توپ کریستال انگلیس در دانش- که به عنوان پایگاه داده‌های تولید اطلاعات شناخته می‌شود- پیش بینی می‌کند که این اتفاق خواهد افتاد. می‌توانیم به شما بگوییم قهرمانان بیشتری از ادبیات وجود خواهند داشت به عنوان مبنایی برای اسکریپت‌های درجه یک، نقش‌های کارآگاهی بیشتری مانند شرلوک هلمز و نقش جدید آن به عنوان دکتر استرنج، جنگ‌های ستارگان بیشتر و برخی از فیلم‌ها از استیون اسپیلبرگ.

ما همچنین شاهد موفقیت‌های متعددی برای قهرمانان شناخته شده خود هستیم، دومبو، تارزان، جانگل بوک، پینوکیو. همه در نهایت بر روی صفحه نمایش بزرگ نشان داده می‌شود که با سرمایه گذاری تاسیسات و نیروی کار انگلیسی ساخته شده است.

با پاین وود، الستری، دراگون استودیو، تایتانیک استودیو و سایر استیج‌های دیگر در انگلیس، این استودیوها با تقاضای بزرگی روبرو هستند و تولیدات بیشتری با استقبال گسترده برای نمایش در مناطق مختلف انگلیس روبرو می‌شود. استقبال زیادی در اسکاتلند و اطراف لندن صورت گرفته استودیوهای جدیدی در ایرلند شمالی و ولز ساخته شده است. با طرح آموزش مداوم از نهادهایی مثل کریتیو انگلند و کریتیو اسکیل ست، صنعت فیلم تضمین می‌کند که همواره استعدادهای زیادی برای تولید فیلم وجود دارد که از مهارت‌های فنی مورد نیاز برخوردارند.

بنابر این، یک سال شلوغ شگفت انگیز در پیش خواهد بود که صنعت فیلم می‌تواند جوایز مختلفی را به خاطر تولیداتی مثل دختر دانمارکی، بروکلین، سافراگیت و مک بس دریافت کند. فیلم‌های جدید فوق العاده‌ای نیز ساخته می‌شود مثل شعبده باز جنگ، یک گربه خیابانی به اسم باب، و ردی پلیر وان، و یکی از پر سودترین دارایی‌های انگلیس باقی خواهد ماند.

منبع: اقتصادخلاق

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد