خروج روزانه تا 500 میلیون تومان ارز برای یک بازی

به گزارش فناوری فرهنگی، ظاهرش یک بازی است اما باطنش خیلی بیشتر از یک بازی در دل خود جای داده است. کلش آف کلنز بازی آنلاینی است که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان را سر کار گذاشته و آنطور که روح‌الله مؤمن‌نسب، کارشناس فضای مجازی خبر می‌دهد 20 میلیون ایرانی روزانه 144 دقیقه وقت خود را صرف بازی‌های آنلاین می‌کنند که یکی از اصلی‌ترین این بازی‌ها‌ همین بازی آنلاین کلش آف‌کلنز است؛ ‌بازی استراتژیکی که هر‌چند برای ورود به آن نیازی به پرداخت پول نیست اما با طی مراحل مختلف و رسیدن به سطوح بالاتر و برای بقا در بازی ناگزیر می‌شوید هزینه کنید. اگرچه قبل از این گیمرهای ایرانی برای خرید الماس مشکل داشتند و باید از طریق واسطه‌هایی این کار را انجام می‌دادند اما هم‌اکنون نسخه فارسی این بازی هم به بازار آمده و شما می‌توانید از طریق درگاه‌های پرداخت الکترونیکی بانکی به راحتی برای ادامه بازی الماس بخرید. همین مسئله موجب شده به گفته این کارشناس فضای مجازی روزانه 50 تا 500 میلیون تومان ارز از کشور خارج شود.

فضای مجازی اگرچه توانسته فرصت‌های بی‌بدیلی را در اختیار کاربران خود قرار دهد اما شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین و آفلاین عرضه شده در بازار کشورهای مختلف جهان چالش‌هایی جدی را در پی داشته است. اعتیاد، ‌مرگ زمان و پیشبرد بسیاری از اهداف استراتژیک در قالب این بازی‌ها و ارتباطات مجازی نگرانی‌هایی جدی است که بسیاری از کشورهای دنیا را به فکر مدیریت در شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین و آفلاین انداخته است. بر این اساس کشور ما هم با چالش‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی و نفوذ اطلاعاتی از طریق شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین مواجه شده است.

باخت 40 میلیون ساعت عمر‌
طبق آمار رسمی ارائه شده توسط شورای عالی فضای مجازی، امروزه 25 میلیون ایرانی به انجام بازی‌های ویدئویی می‌پردازند. به گفته سعید عاملی، یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی، این 25‌میلیون گیمر، به طور متوسط روزانه یک ساعت و نیم به بازی کردن با دستگاه‌های الکترونیکی می‌پردازند. مؤمن‌نسب کارشناس فضای مجازی نیز می‌گوید: 20 میلیون ایرانی روزانه 144 دقیقه وقت خود را صرف بازی‌های آنلاین می‌کنند. با یک دو دوتا چهارتای ساده دست‌مان می‌آید ایرانی‌ها روزانه 30 الی 40 میلیون ساعت به انجام بازی‌های ویدئویی می‌پردازند. در این میان با عنایت به آمار بیش از 40 میلیونی کاربران تلفن همراه هوشمند در کشورمان بازی‌های تلفن همراه به خصوص بازی‌های آنلاین بیشترین طرفدار را در بین گیمرهای ایرانی دارند. 20 تا 25 میلیون گیمر حرفه‌ای در کشور به این معناست که حدود یک سوم تا یک چهارم جمعیت کشورمان پای ثابت بازی‌های رایانه‌ای هستند؛ جمعیتی که طبیعتاً شامل گروه‌های خردسال یا کهنسال نمی‌شود بلکه جمعیت جوان و فعال جامعه هستند که روزانه 40 میلیون ساعت عمر خود را پای چنین بازی‌هایی هدر می‌دهند.

این بازی اعتیاد‌آور
Clash of Clans یک بازی چند نفره آنلاین در سبک استراتژیک است که طی آن شما باید به یک اجتماع و به قول بازیکنان Clash of Clans وارد یک Clan بشوید. بخش عمده این بازی مبارزات بین همین Clan‌ها می‌باشد. شما باید در نقش یکی از اعضای کلن خود، به دیگر اعضای گروه وفادار بوده و در سختی و جشن‌ها کنار آنها باشید.

شرکت Supercell با عرضه سه بازی محبوب و جهانی خود یعنی Hay Day ,Boom Beach و Clash of Clans در حال حاضر تقریباً یک سوم یا حتی نصف سهم بازار بازی‌های آنلاین موبایلی را در اختیار دارد.

اگرچه این بازی‌ها همگی رایگان هستند اما دارای قابلیت پرداخت درون‌برنامه‌ای برای خرید محصولات می‌باشند. عمق موفقیت Supercell زمانی مشخص می‌شود که طبق آمار و ارقام رسمی، این شرکت در تنها یکی از روزهای سال ۲۰۱۳ و از دو بازی Hay Day و Clash of Clans توانسته است 2/5 میلیون دلار کسب درآمد داشته باشد! این در حالی است که درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۱۳ مبلغی برابر با ۵۱۹ میلیون یورو بوده است. در سال ۲۰۱۴ درآمد این شرکت سه برابر سال پیش بود و Supercell توانست تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی درآمدی بالغ بر هزار و 545 میلیون یورو داشته باشد! نتایج نشان می‌دهد که درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۵ نیز با سیر صعودی همراه است و تا نیمه اول سال ۲۰۱۵، بیش از هزار و 200  میلیون یورو به حساب‌های این شرکت واریز شده است. شرکت Supercell حداقل ۶۰ درصد این درآمدزایی را مدیون بازی Clash of Clans است.

در بازی Clash of Clans صلحی وجود ندارد و قانون نابود کنید تا نابود نشوید حکمفرماست. برای ارتقای سطح یا Level خود باید به طور پیوسته به قبیله‌های نزدیک خودتان حمله کنید تا نه تنها از آنها جم و طلا به دست بیاورید، بلکه آنها را تضعیف کنید تا به خودتان حمله نشود؛ ‌درست شبیه همان استراتژی که در دنیای پیرامون خود و از طریق برخی دولت‌های قدرتمند اعمال می‌شود.

خروج 50 تا 500 میلیون تومان پول
شاید شما هم جزو آنهایی باشید که روزانه ساعاتی از وقت خود را پای بازی آنلاین کلش می‌گذارند اما اگر شما جزو این گروه نیستید، کافی است به سراغ چند تن از گیمرهای بازی کلش بروید، واقعیت‌های جالبی درباره این بازی دست‌تان می‌آید. علی جوان 27 ساله‌ای است که به قول خودش به طور متوسط روزی ده بار آنلاین می‌شود تا بازی کند و هر بار هم چیزی حدود پنج تا 10 دقیقه بازی می‌کند. به گفته وی، وقتی آنلاین باشید امکان حمله به شما وجود ندارد و حملات به ساخته‌های شما در بازی زمانی صورت می‌گیرد که آفلاین هستید و همین مسئله هم کاربران را مجاب می‌کند تا بیشتر و بیشتر آنلاین بمانند. علی می‌گوید هم اکنون شش ماه است که بازی می‌کند اما تاکنون برای خرید الماس یا همان جم پولی پرداخت نکرده اما خب بسیاری از دوستانش را می‌شناسد که برای ارتقای سریعتر در بازی این کار را می‌کنند.

پویا هم یکی دیگر از کاربران پر و پا قرص کلش است که بیش از یک سال است به قول خودش به این بازی معتاد شده است. وی تاکنون چندین بار برای خرید جم اقدام کرده حتی قبل‌ترها که امکان خرید مستقیم برای گیمرهای ایرانی وجود نداشت با گیفت کارهای گوگل و به دلار جم خریداری کرده است.  به گفته این گیمرها حالا مدتی است که نسخه فارسی این بازی هم از طریق مارکت‌های ایرانی مانند بازار عرضه می‌شود و شما می‌توانید از طریق کارت‌های عضو شتاب و درگاه‌های خرید اینترنتی جم یا الماس بخرید.

تسهیل شرایط برای خرید الماس بازی آنلاین کلش در حالی است که بنا به تأکید مؤمن‌نسب روزانه حداقل 50 و حداکثر 500 میلیون تومان «جم» یا همان الماس‌هایی که در بازی کلش کاربرد دارد به فروش می‌رسد و همه این پول‌های مجازی، سرمایه‌ای واقعی هستند که غربی‌ها از ایران خارج می‌کنند.

منبع:سازمان بسیج مستضعفین

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد