نوآوری های اینترنت اشیاء به یورو ۲۰۱۶ هم رسیده است؟

به گزارش فناوری فرهنگی،بر کسی پوشیده نیست که فناوری IoT می‌تواند تجربه مسابقات ورزشی مهم را طی ده سال آینده کاملا متحول سازد. در این میان، مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶ که دهم ژوئن (۲۱ خرداد ماه) آغاز شده است و به مدت یک ماه در ۱۰ استادیوم فرانسه برگزار می‌شود و در ۲.۵ میلیون تماشاچی دارد، می‌تواند فرصتی مغتنم برای نشان دادن قابلیت‌های این فناوری باشد. حال سوالی که مطرح است این است که فناوری‌های IoT متصل چگونه می‌تواند بر سازماندهی این نوع مسابقات و همچنین بر ارتقاء تجربه طرفداران آن تاثیرگذار باشد؟

احتمالا در آینده، مسابقات ورزشی با وجود حسگرهایی برگزار خواهد شد که اطلاعات مربوط به مسابقات را به اینترفیس وب منتقل می‌کنند. این نوع پیشرفت‌های فناوری، روش‌های پیگیری مسابقات توسط کارشناسان، مدیران و طرفداران را متحول خواهد ساخت.

همچنین، خطاهای انسانی همچون اشتباهات داوری، اشتباهات در خط دروازه و غیره با پیشرفت‌های آتی دیگر اتفاق نخواهد افتاد و یا اینکه با استفاده از این نوع فناوری، بازیکنان می‌توانند از نحوه ضربه زدن به توپ، بازخورد آنی دریافت کنند. برای مثال در حال حاضر، شرکت سیسکو نرم‌افزاری به نام Connected Athlete ارایه داده است که در اصل، یک نرم‌افزار مبتنی بر IoT است، به نحوی که حسگرهای بی‌سیم تعبیه‌شده در کفش‌ها و لباس‌های بازیکنان را از طریق فناوری 4G یا Wi-Fi به اینترنت متصل می‌سازد.

بعلاوه، فناوری IoT می‌تواند باعث کاهش تلفات بازیکنان و تماشاچیان شود. بدین ترتیب که اتصال M2M در دستگاه‌های پوشیدنی موجب می‌شود که پلیس و ماموران استادیوم بدرستی حرکات گروه عظیمی از طرفداران را ردیابی، آنالیز و مدیریت کنند و از ازدحام بیش از حد جمعیت و تلفات اجتناب کنند. همچنین، حسگرهای تعبیه‌شده در دستگاه‌های پوشیدنی می‌تواند ریتم ضربان قلب بازیکنان فوتبال را کنترل کند و در صورت تشخیص هر نوع مشکل جدی، مسئله را فورا به پزشک تیم اعلام کند.

یکی دیگر از کاربردهای فناوری IoT در مسابقات ورزشی، امکان ارایه بهنگام خدمات فروش بلیط برای طرفداران است، چنانکه آنها حتی می‌توانند قبل از نزدیک شدن به محل برگزاری مسابقه، برای سفارش غذا و نوشیدنی در بین نیمه بازی اقدام نمایند. بعلاوه، استفاده از مچ‌بندهایی که امکان پیش‌پرداخت هزینه بازی را فراهم می‌کند و سایر روش‌های پرداخت نیز در رویدادهای ورزشی آتی مرسوم‌ تر خواهد شد.

منبع: Iif

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد