درآمد 4.5 میلیارد دلاری هند از صادرات صنایع دستی

به گزارش فناوری فرهنگی، میزان صادرات صنایع دستی هند از دو میلیارد و 700 میلیون دلار در سال مالی 2011-2012 به بیش از 4.5 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافته است.

هم اکنون بیش از هفت میلیون نفر هندی در کارگاه‌های کوچک و با وسایل ساده و با سرمایه‌ای اندک در حوزه صنایع دستی این کشور فعالیت می کنند.

تولید صنایع دستی هند به واسطه حمایت دولت هر سال حدود هفت درصد رشد می کند .

به گفته مقامات دولتی، میزان صادرات صنایع دستی هند از دو میلیارد و 700 میلیون دلار در سال مالی 2011-2012 به بیش از 4.5 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافته است .

بیشتر مقصد صادرات صنایع دستی هند، اروپا و کشوهای آمریکا، کانادا و استرالیا است.

دولت هند در نظر دارد با ایجاد 200 دهکده صنایع دستی درمناطق شمالی این کشور علاوه بر تولید صنایع دستی زمینه آشنایی گردشگران با چگونگی تولید صنایع دستی و ایجاد رغبت برای خرید این صنایع را فراهم کند.

به گفته مقامات صنایع دستی هند، این طرح در سه سال با بودجه‌ای 40 میلیون روپیه‌ای (600 هزار دلار) زمینه اشتغال بیش از سه هزار نفر را دراین بخش را فراهم می کند.

هند کشوری غنی از لحاظ سنت، رنگ، زبان است و اکنون به لطف تولیدات و صادرات روبه فزونی صنایع دستی، آثار هنری دست ساز این کشور در سراسر جهان به چشم می خورد. بهره گیری از چوب، سنگ، فلزات مختلف، شیشه، گل و حتی سرامیک سبب شده است که صنایع دستی این سرزمین در سطح جهان بی همتا باشد.

گلدان، شمعدان، قلمدان و ظرف های دست ساز ازجمله صنایع دستی این کشور است.

امروزه صنایع دستی هند با تولید و صادرات انبوه، طرفداران بسیاری پیدا کرده و جایگاه مناسبی را در بازارهای بین المللی در سطح جهان به خود اختصاص داده است. صنایع دستی هند به شکل تراشیده شده و رنگ شده در شکل های متنوع وجود دارد و در ساخت آنها از چوب های مختلف جنگل استفاده می شود. همچنین صنایع دستی فلزی نیز با بهره گیری از طلا، نقره، پلاتین، فلزات سفید رنگ و آهن ساخته می شود.

شیشه‌ها نیز در رنگ های متنوع در کنار ترکیبی از خطوط مختلف به کار می روند.

مجسمه‌های دست ساز با استفاده از فلزات، سنگ‌ها و چوب تولید می‌شود. جواهرات هندی نیز ازصنایع دستی پرطرفدار این منطقه هستند که در ساخت آنها فلزات و سنگ‌های گرانبها به کار می‌روند

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد