اسکال بعد از 35 سال به ایران می‌آید

به گزارش فناوری فرهنگی،سازمان بین‌المللی اسکال (SKAL) به عنوان یکی از مهمترین مراجع بین‌المللی گردشگری که از آن به عنوان بازوی اجرایی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) نام برده می شود، بعد از 35 سال به ایران می‌آید.

صنعت گردشگری پس از نفت و خودرو به عنوان پردرآمدترین صنعت کشور محسوب می شود و گردشگری ایران در سه دهه اخیر با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده به طوری که در این سال ها این صنعت به رغم داشتن ظرفیت های مختلف نتوانسته در حد نام خود ظاهر شود. ایران جزو 10 کشور برتر جهان از نظر برخورداری از آثار طبیعی و باستانی است اما نقصان زیر ساخت های گردشگری ایران شامل راه و جاده، هتل و محل اقامت و وسایل نقلیه رشد این صنعت را با موانع جدی روبرو کرده است.

یکی از عوامل عمده رشد مثبت اقتصاد کشورها بویژه کشورهای در حال توسعه، حضور و مشارکت سازمان‌های بین‌المللی در کشور و جذب سرمایه گذاری خارجی است که اگر همراه با انتقال آموزش، فناوری و مدیریت نوین باشد، می تواند پیشرفت کشور مقصد سرمایه گذاری را منجر شود. این مساله موجب شده است تا در صنعت گردشگری نیز رقابت بر سر همکاری با سازمان های بین المللی برای جذب منابع و تبادل تجارب ارزشمند آن ها، یکی از واقعیت های امروز اقتصاد به هم پیوسته جهانی به خصوص در کشورهای در حال توسعه به شمار آید.

در ادامه روند رو به رشد تعاملات بین‌المللی ایران بعد از برجام، گردشگری ایران با یک جهش رو به رشدی در زمینه‌های مختلف مواجه شده که یکی از مهمترین رخدادهای مثبت در این زمینه، بازگشایی نمایندگی سازمان بین‌المللی اسکال (SKAL) به عنوان یکی از مهمترین مراجع بین المللی گردشگری پس از 35 سال در ایران است که از آن به عنوان بازوی اجرایی سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) نام برده می شود.

این باشگاه به طور رسمی در 30 نوامبر 1959 در تهران آغاز به کار کرد و 30 سپتامبر 1981 فعالیت‌هایش در ایران معلق گردید؛ اسکال با بیش از 80 سال سابقه فعالیت، سازمان حرفه‌ای ترویج دوستی با توسعه گردشگری بوده و به عنوان یک گروه بین‌المللی متحد کننده تمام حوزه‌های صنعت گردشگری، دارای 16 هزار عضو در قالب 400 باشگاه در 87 کشور است.

این سازمان، می‌تواند بستر مورد نیاز برای دسترسی اعضای باشگاه ایران به یک شبکه بین‌المللی متشکل از 16هزار کسب و کار صنعت، با هدف بازاریابی و فروش خدمات و کالاهای اعضای ایرانی و توسعه پایدار صنعت گردشگری کشور را فراهم کند

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد