استفاده از بازی ویدئویی “تمدن” در کلاس‌

به گزارش فناوری فرهنگی،بازی ویدئویی استراتژیک تمدن از این پس در کلاس‌های درس دبیرستان‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این بازی کاربران به منظور ایجاد و توسعه امپراطوری‌های مختلف تلاش می‌کنند.

شرکت نرم افزاری Take-Two Interactive می گوید بازی Civilization V که در میان نسخه های مختلف این بازی بیشترین میزان محبوبیت را دارد را به دبیرستان های مختلف در آمریکا و کانادا اهدا می‌کند تا از آن استفاده آموزشی به عمل آید. البته نسخه های اهدایی برای سازگار شدن با نیازهای آموزشی مدارس دچار تغییراتی خواهند شد.

بازی تمدن یا Civilization یکی از بازی های استراتژی پرطرفدار در 25 سال اخیر بوده است. این اولین بار نیست که تلاش می شود از یک بازی ویدئویی استفاده آموزشی به عمل آید. یکی از اولین بازی هایی که به این منظور به کار گرفته شد Oregon Trail بود و احتمالا پرکاربردترین بازی ویدئویی در کلاس های درس  Minecraft بوده که توسط مایکروسافت تولید شده است.

کاربران بازی تمدن باید برای حفظ و ارتقای امپراطوری های خود تصمیم های مهم و حساسی را در حوزه اقتصاد، دیپلماسی، فرهنگ، نبرد و جنگاوری و غیره بگیرند. تاکنون بیش از 34 میلیون نسخه از این بازی در سراسر جهان به فروش رفته است.

در نسخه آموزشی بازی تمدن که CivilizationEDU نام دارد هم دانش آموزان باید مرزهای امپراطوری خود را توسعه دهند، امری که ممکن است به قیمت جنگ با دیگر امپراطوری ها تمام شود. اما در این نسخه از بازی ابزاری برای ارزیابی تفکر انتقادی دانش اموزان هم پیش بینی شده است. انتظار می رود استفاده آموزشی از این بازی تا سال 2017 آغاز شود.

امکانات آخرین نسخه از این بازی به شرح زیر است:

امپراتوری های قابل گسترش (Expansive Empires): از این پس کاربر این بازی می تواند امپراتوری خود را به شکلی کاملا متفاوت با قبل گسترش دهد؛ هر شهر حالا از چند بخش تشکیل شده و می توان با شخصی سازی این بخش ها، بهترین استفاده را از منابع محلی برد.

تحقیق موثر (Active Research): با استفاده از امتیازات خاصی که با نام Boost شناخته می شوند، می توانید روند تکامل تمدن تان را در تاریخ سرعت ببخشید. برای دستیابی به این امتیازات می توان به نیروهایی را برای جستجو و توسعه مناطق تحت تملک خود و یا برای کشف فرهنگ های جدید اعزام نمود.

دیپلماسی پویا (Dynamic Diplomacy): نحوه تعامل با دیگر تمدن ها در طول بازی تغییر می کند؛ از همان لحظه که بازی آغاز می شود و جدال میان طرفین در بیشترین حد خود است تا اواخر بازی که مذاکره و تفاهم به امری حیاتی بدل می شود.

ادغام واحدهای نظامی (Combined Arms): با گسترش یافتن قابلیت یک واحد نظامی در هر کاشی از محیط، حالا می توان واحدهای پشتیبان را با دیگر واحدها ادغام کرد؛ برای مثال می توان واحدهای ضد تانک را با سربازان پیاده نظام، یا جنگجویان را با مهاجران ادغام نمود.

بخش چندنفره ارتقایافته (Enhanced MultiPlayer): علاوه بر حالت های چندنفره سنتی، از این پس می توان با دوستان به شکلی متفاوت رقابت یا همکاری کرد.

تمدنی برای تمام بازیکنان (A Civ For All Players): بازی Civilization VI به کاربران حرفه ای اجازه می دهد تا از راه های جدید، تمدن خود را بنا کنند. در همین حال، سیستم آموزشی بازی از نو طراحی ش

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد