وارکرفت رکورد فروش فیلم هایی که از روی یک بازی ویدیویی ساخته شده اند را شکست

به گزارش فناوری فرهنگی، قصه ساخت فیلم از روی بازی های ویدیویی سر دراز دارد. با وجود این که دهه هاست شاهد حضور آثاری با این محوریت در پرده های نقره ای هستیم، اما هیچ کدام نتوانسته اند تاکنون موفقیت زیادی به دست بیاورند. شاید اگر از انیمیشن Final Fantasy VII: Advent Children فاکتور بگیریم، موفق ترین فیلم این مجموعه را بتوانیم Prince of Persia: The Sands of Time بمانیم که همانم بین بدترین ها فقط توانسته بد باشد.

ولی امسال قضیه کمی متفاوت تر به نظر می رسید؛ پرندگان خشمین، ارک های دنیای وارکرفت و اساسین ها پس از زمزمه هایی که پیرامون حضور آن ها در سینما می چرخید، سرانجام راه خود را به این صنعت هم پیدا کردند. در این بین پروژه ساخت وارکرفت بیشتر از بقیه و حدود ده سال به طول انجامید و همین مسئله کافی بود تا طرفداران پرشمار این فرنچایز در عطش دیدن فیلم مورد علاقه خود باشند.

با این وجود فیلم از سوی منتقدان کوبیده شد. اما به نظرتان این موضوع موجب می شود تا طرفداران به سراغ تماشای فیلم مورد انتظار خود نروند؟ گزارشات که با قاطعیت یک «نه» برای پاسخ به این سوال می دهند. بر اساس اطلاعات به دست آمده فیلم وارکرفت توانست با فروش 378 میلیون دلاری خود به پرفروش ترین فیلمی تبدیل شود که از روی یک بازی رایانه ای ساخته شده است.

box office

نمایی از فروش فیلم هایی که از روی بازی ها ساخته شده اند؛ در این بین تنها وارکرفت و انگری بردز هنوز روی پرده های سینما هستند. فکر نمی کنیم لازم باشد بگوییم تمام فیلم های بالا از دیدگاه منتقدین طرد شدند.

نکته جالب اینجاست بیش از پنجاه درصد فروش این فیلم در چین رخ داده است. طبیعی هم به نظر می رسد، بازی های بلیزارد محبوبیت بسیار زیادی در این منطقه دارند. وارکرفت که در پنج روز ابتدایی خود توانست 156 میلیون دلار در چین بفروشد، فروش خود در این کشور پرجمعیت را تاکنون به بیش از 200 میلیون دلار رسانده است.

البته عملکرد استثنایی وارکرفت در چین به همین اعداد و ارقام محدود نمی شوند. این اثر با فروش 46 میلیون دلاری خود در روز اول، توانست پس از Furious 7 بهترین عملکرد یک فیلم هالیوودی در روز ابتدایی اکران را به دست بیاورد. همچنین وارکرفت با شکستن رکورد Avengers: Age of Ultron، بیشترین فروش هفته اول یک فیلم در این کشور را از آن خود کرد.

نکته جالب اینجاست وارکرفت در خود آمریکای شمالی وضعیت خیلی مناسبی نداشته و تاکنون حدود 40 میلیون دلار فروخته است. بد نیست بدانید بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی The Hollywood Reporter، فیلم برای سوددهی باید فروش خود را به بیش از 450 میلیون دلار برساند که چون حدود 12 روز از اکران فیلم گذشته و هنوز هفته ها تا پایان نمایش وقت باقی مانده، می توان امیدوار بود وارکرفت به این رقم برسد.

طبیعتا فروش بالا هم ادامه های بیشتری از فیلم را به همراه دارد. بالاتر از استقبال بسیار ضعیف منتقدها از این اثر کردیم، باید بگوییم میانگین امتیازی فیلم هم اکنون در وب سایت متاکریتیک 32 هست. پایان سال جاری فیلم اساسینز کرید هم داریم که در آن مایکل فسبندر، بازیگری که برای فیلم استیو جابز نامزد جایزه اسکار شد، نقش اصلی را ایفا می کند.

منبع: دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد