شهر دانایی در البرز احداث می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، برای نخستین‌بار در کشور شهر دانایی در استان البرز احداث می‌شود.

 مراسم انعقاد تفاهم‌نامه شهر دانایی در استان البرز عصر امروز با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی رئیس جمهوری و استاندار البرز در این استان برگزار شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه،‌ برای نخستین‌بار در کشور شهر دانایی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بیان و توسعه این بخش احداث می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی رئیس جمهوری در بخشی از این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جزو اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید است و طی سه سال اخیر اقدامات بسیار خوبی از سوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در این حوزه انجام شده است.

محمدحسین سجادی‌نیری تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور مربوط به بیکاری جوانان و به ویژه بیکاری بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و دولت هزینه‌های بسیار زیادی را برای ایجاد اشتغال صرف می‌کند.

وی افزود: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته از جمله کره‌جنوبی، بار اصلی تولید و ایجاد اشتغال بر دوش شرکت‌های دانش‌بنیان است و این شرکت‌ها بخش زیادی از نیاز به اشتغال کشورهای خود را تامین می‌کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی رئیس جمهوری گفت: بنابراین باید با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای توسعه شرکت‌های فوق، در جهت توسعه پایدار کشور و رفع نیازها به ویژه در حوزه علمی و اشتغال گام برداریم.

سجادی بیان داشت: در این جهت طرح احداث شهر دانایی در معاونت علمی ریاست جمهوری مطرح شد و خوشبختانه با حمایت ویژه مدیریت سیاسی استان البرز، این شهر برای نخستین‌بار در استان البرز احداث می‌شود.

وی افزود: استان البرز به دلیل موقعیت بسیار خوبی که دارد و بهره‌مندی از ظرفیت‌هایی چون وجود چندین شهرک صنعتی، دانشگاه‌های معتبر و نزدیکی به پایتخت، می‌تواند در این زمینه الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشد.

لازم به توضیح است، در پایان این مراسم تفاهم‌نامه احداث نخستین شهر دانایی کشور در استان البرز با حضور مسؤولان ارشد استانی و ملی به امضا رسید.

منبع: تابناک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد