نیوزویک: نگاهی به بازار بازی های رایانه ای در ایران

به گزارش فناوری فرهنگی،نیوزویک در مطلبی به بازار بازی های رایانه ای در ایران پرداخت.

نیوزویک در گزارشی نوشت: هفته گذشته نمایشگاه رسانه و تجارت ای۳ (E3)، بزرگترین نمایشگاه مرتبط با بازی های رایانه ای، برگزار شد.
در این نمایشگاه یکی از غرفه ها متعلق به «گروه بازی های رایانه ای دی سی» بود. این گروه ایرانی، یکی از پخش کنندگان عمده بازی های رایانه ای در تهران است که بازی های رایانه ای را به ایران صادر کرده و به جوانان ایرانی می فروشد. همچنین در امر ترجمه بازی ها از انگلیسی به فارسی نیز کمک می کند.
در حالی که دیگر کشورهای خاورمیانه از جمله ترکیه و امارات نیز در این نمایشگاه حضور داشتند، اما حضور ایران شگفت آور بود.
موسس این گروه گفت پیش از این در نمایشگاه های بازی های رایانه ای در آلمان و چین نیز شرکت کرده است و علاوه بر بازی های رایانه ای، لوازم جانبی نیز برای فروش به ایران وارد می کند. سال گذشته این گروه، حدود 3 میلیون دلار درآمد داشته است. او گفت بازار بازی های رایانه ای در ایران یک بازار بکر است که سرشار از جوانان مشتاق به خرید بازی های رایانه ای است. کشوری با جمعیت 80 میلیونی، که 50 درصد جمعیتش را افراد زیر 35 سال تشکیل می دهند، هدف مناسبی برای کسب و کار و سودآوری است.
تمایل شدیدی برای خرید بازی های ترجمه شده در میان جوانان ایرانی وجود دارد. این بازی های ترجمه شده نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای همسایه نیز طرفدارانی دارند.
برخی بازی ها نیز برای کسب اجازه فروش در ایران باید کمی ویرایش و اصلاح شوند.
در حال حاضر، بخش اعظم بازی های در حال فروش در ایران سرقتی هستند. بازی هایی که مجوز فروش دارند، دارای هولوگرام هستند که نشان دهنده قانونی بودن آنهاست.
علاوه بر این، ایران در تولید بازی های رایانه ای نیز وارد عمل شده است. این کشور دارای 95 استودیو برای تولید بازی های رایانه ای است که بیشترین تعداد استودیو در میان کشورهای خاورمیانه است. ایران همچنین بیشترین کاربر اینترنت را در میان کشورهای خاورمیانه داراست.
همچنین در سال های گذشته، شماری از بازی های تولید شده در ایران در نمایشگاه ای 3 ارائه شده است.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد