چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه برگزار می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی،چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه با حمایت ویژه ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه در بخش‌های داستانی، مستند، انیمیشن، علمی و آموزشی، تیزر تبلیغاتی (برند ایرانی) برگزار می‌شود.

اهداف این جشنواره شامل استعدادیابی در زمینه هنر در راستای طرح شهاب آموزش و پرورش؛ اجرای رویکرد اصلی آموزش‌وپرورش مبنی بر ارتقای شایستگی‌های افراد و افزایش علاقه‌مندی به هنر در دانش آموزان، به عنوان بهترین ابزار برای محتوای مفید و متعهد است.

از دیگر اهداف چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه می‌توان به ایجاد زمینه برای بروز استعدادهای هنری دانش آموزان به ویژه در هنرهای نمایشی؛ تربیت نیروهای خلاق و ماهر و نوآور هنری؛ شبکه‌سازی مستعدین هنر، در حوزه‌های تخصصی هنری، حول فعالیت نخبگانی به‌منظور هم‌افزایی و همگرایی، تقویت همکاری، اشتراک دانش و اطلاعات و انجام کارهای مشترک اشاره کرد.

این جشنواره با دیگر جشنواره‌های مشابه خود تفاوت‌هایی دارد، از جمله آنها آموزش مجازی و از راه دور فیلم‌سازی با هدف رقابت عادلانه تمام استعدادهای هنر سراسر کشور است.

داوری آثار چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه توسط هنرمندان نخبه و داوری مردمی آن مبتنی بر جمع سپاری خواهد بود.

فیلم‌های دانش آموزان به صورت حقیقی و مجازی در سطح گسترده کشوری اکران می‌شوند. برگزیدگان نیز به جشنواره‌های مطرح هنری کشور معرفی خواهند شد.

برگزیدگان در دوره‌های آموزشی ویژه پس از پایان جشنواره شرکت می‌کنند که این موضوع با همکاری مراکز فعال در حوزه هنرهای نمایشی و سینمایی (باشگاه فیلم سوره و سفیر فیلم) انجام خواهد شد.

حمایت ستاد توسعه فناوری نرم و هویت‌ساز معاونت علمی از جشنواره فیلم مدرسه محدود به چهارمین دوره آن نخواهد بود. مقرر است تا این حمایت به صورت گسترده در جشنواره‌های بعدی گرافیک، عکاسی، آوا و معماری نیز برقرار گردد.

این جشنواره ها به ترتیب در ماه‌های فرد سال 95، بعد از جشنواره فیلم مدرسه، در مدارس کشور اجرا می‌شوند.

داوری آثار مردمی چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه از 3 تیر تا 15 شهریورماه 95 است. داوری نهایی آثار نیز از 5 مرداد تا 30 شهریور ماه صورت می‌گیرد. مراسم اختتامیه این جشنواره هشتم مهرماه 1395 برگزار خواهد شد. 

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد