گارگاهم را بستم، واردکننده شدم، وضعم بهتر است/ تولید اسباب‌بازی ایرانی ۹۰ درصد کم شد!/ تعطیلی کارگاه‌های اسباب بازی در اثر تشدید رکود!

به گزارش فناوری فرهنگی،محمدزاده گفت: منتظر بودیم تا برجام نهایی شود اما پس از برجام اتفاق خاصی نیفتاد. ۹۰ ظرفیت تولید را کاهش دادیم. تولیدکنندگان به واردکنندگان محصولات چینی تبدیل شدند.

علی محمدزاده، تولید کننده اسباب‌بازی بیان داشت: سال گذشته همه تولید کنندگان دست نگه‌داشتند تا ببینند نتیجه برجام چه خواهد شد لذا خرید و فروش‌ها نیز کمتر صورت می‌گرفت، اما امسال با اینکه برجام به نتیجه رسیده است باز هم تغییر و تحول مثبتی را در بازار شاهد نیستیم و این دقیقا خلاف انتظار تمامی فعالان در بازار بود.

وی با بیان این که مدتی است به دلیل وضعیت نامناسب تولید کارگاه خود را تعطیل کرده است، ادامه داد: متأسفانه امسال بر خلاف تصورمان وضعیت نه تنها بهتر از گذشته نشد بلکه رکود شدت یافت، تولید 90 درصد کاهش یافته، انبارها پر است از جنس‌های فروخته نشده و تقاضایی هم وجود ندارد، این در حالی است که ما هیچگونه افزایش قیمتی را با وجود هزینه‌های زیادی که متحمل می‌شویم اعمال نکرده ایم.

وی بیان داشت: همیشه در ماه‌های سوم و چهارم هر سال شرکت‌های تولیدی طبق معمول باید کارهای جدیدی را وارد بازار کنند اما امسال هیچ تولید و بازی جدیدی وارد بازار نشده است در حقیقت الآن تنها اسباب بازی‌ها و تولیداتی داریم که قدیمی بوده و تنها بر اساس سفارش و نیاز مشتری تولید می‌شود.
این تولید کننده اسباب بازی با اشاره به اینکه در حال حاضر واردات از چین بسیار به صرفه‌تر از تولید در داخل کشور است گفت: تولید نکردن محصول جدید موجب شده تا بازار محصولات وارداتی چین گرم‌تر شده و فروش بیشتری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: همین موضوع باعث شده بسیاری از دوستان ما که تولید کننده بودند الآن به دلیل وضعیت بد بازار به وارد کننده تبدیل شوند. جالب این است که وضعیت اقتصادی این تولید کنندگان نیز از زمان شروع به واردات بسیار بهتر از زمانی شده است که تولید کننده بودند و بدتر از همه اینکه بسیاری از این محصولات ناسالم و غیربهداشتی نیز هستند. وی با بیان اینکه از وقتی کارخانه را بستم و واردات انجام میدهم اوضاع مالی ام نیز بهتر شده است.

منبع: نسیم آنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد