کمپانی‌های جهانی بازی‌سازی برگ‌برنده‌های خود را رو کردند

به گزارش فناوری فرهنگی،نمایشگاه رسانه و تجارت «ای۳» مجموعه ای از همه اتفاق های جدید دنیای بازی های کنسولی است که امسال در این نمایشگاه کمپانی های بزرگ آخرین دستاوردهای خود را در آن به نمایش گذاشتند.

نمایشگاه رسانه و تجارت «ای۳» سال ۲۰۱۶ از روز چهاردهم ژوئن یعنی تنها دو روز بعد از تیراندازی‌های مرگبار در اورلاندو برگزار شد و به نشانه احترام و حمایت از قربانیان این تراژدی، سازمان‌دهندگان ای۳ تغییراتی را در برنامه‌های‌شان ایجاد کردند.

پرچم‌های آمریکا بیرون مرکز اجتماع به حالت نیمه‌افراشته درآورده شد و بتزدا و نینتندو هم در کنفرانس‌های رسانه‌ای‌شان روبان‌هایی به شکل رنگین‌کمان نصب کردند. مایکروسافت و نینتندو نمایش‌های‌شان را با لحظه‌ای سکوت به نشانه احترام آغاز کردند.

شاون لیدن، رییس هیات مدیره سونی سخنرانی آغاز نمایش این کمپانی را با سخنانی درباره تراژدی اورلاندو شروع کرد و دیگر تولیدکنندگان بازی‌ها هم اعلانیه‌های‌شان در رسانه‌های اجتماعی را تغییر دادند تا با جو ملی آن حادثه مغایر نباشد.

اکس باکس وان اس (Xbox One S) از راه رسید!

در کنفرانس ای ۳، مایکروسافت از اکس باکس وان اس پرده باشد؛ یک کنسول اکس باکس وان به شدت لاغر. بیشتر اجزای درونی اکس باکس وان اس مثل اکس باکس اصلی است، اما چند تغییر دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

نخستین تغییر، این است که اکس باکس وان اس یک PSU درونی دارد یعنی دیگر نیازی به کنار هم گذاشتن اجزای تامین کننده قدرت آن که حجم بیشتری را هم می‌گرفتند نیست. مایکروسافت اعلام کرده که این کنسول را در «میلیون‌ها» ساعت بازی تست کرده تا مطمئن شود بیش از حد گرم نمی‌شود، مخصوصا با توجه به اینکه منبع تامین نیرویش حالا درون باکس قرار دارد.

این کنسول ۴۰ درصد کوچک‌تر است و می‌توان آن را به راحتی درون پوسته بیرونی اکس باکس وان فعلی جا داد. پورت کینکت (Kinect) آن حذف شده، اما هنوز هم می‌توانید یکی از این پورت‌ها را با استفاده از آداپتر یو اس بی که به صورت رایگان مایکروسافت آن را در اختیار شما قرار می دهد، به آن وصل کنید. اکس باکس وان اس سیستمی دارد که با استفاده از آن شما می‌توانید دستورات تان را بدون کینکت به سیستم های تلویزیونی تان ارایه کنید.

این کنسول یک کنترلر جدید هم دارد که به بلوتوث وصل می شود و با ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ موبایل کار می‌کند. با این حال تولیدکنندگان بازی ها باید گزینه استفاده از آن را در بازی های شان قرار بدهند. اکس باکس وان اس می تواند دیسک‌های اولترا اچ دی بلوری را پخش کند و سیستم استریم ویدیوی آن با کیفیت ۴K است از خدمات حامی از جمله نت فلیکس بهره می‌برد. این دستگاه همچنین بازی‌ها را هم با کیفیت ۴K به تصویر می کشد و از HDR هم پشتیبانی می کند که یعنی بازی‌ها شفاف‌تر و واضح تر خواهند شد.

بر اساس اندازه HDD، اکس باکس وان اس در چند قیمت متفاوت در دسترس مخاطبان قرار دارد. ارزان ترین مدل آن ۲۹۹ دلار قیمت دارد و به شما ۵۰۰ گیگابایت ذخیره می‌دهد. نسخه‌های ۱GB و ۲GB آن هم با قیمت‌های ۳۴۹ و ۳۹۹ دلار در دسترس هستند. مثل معمول، هارد درایوهای اکسترنال هم با پورت های یو اس بی ۳ این کنسول همخوانی دارند.

اکس باکس اسکورپیو حقیقی است و واقعا یک هیولاست

مایکروسافت از «پراجکت اسکورپیو» هم خبر داد؛ جایگزین شش فراتلاپی اکس باکس وان که از پایان ۲۰۱۷ به فروش گذاشته خواهد شد. پراجکت اسکورپیو با تمام بازی‌هایی که از همین حالا در اکس باکس وان دارید همخوانی دارد و بعضی از بازی های اکس باکس ۳۶۰ را هم می خواند. علاوه بر این، این بازی‌ها از نظر کیفیت تصویر، چیزی بین اکس باکس وان و پراجکت اسکورپیو خواهند بود.

مایکروسافت تا به حال چندبار رسما اعلام کرده که در اسکورپیو «کسی جا نمی‌ماند» یعنی اینکه کنسول جدید هیچ بازی مخصوصی برای اسکورپیو نخواهد داشت. به جای آن، تولیدکنندگان بازی‌ها می‌توانند رده‌بندی‌های گرافیکی متفاوت برای کنسول‌های اکس باکس وان و اسکورپیو طراحی کنند. حداقل از نظر تئوری، بازی ها در اسکورپیو قیافه بهتری خواهند داشت، کیفیت بالاتری ارایه می‌کنند و جلوه های تصویری شان نسبت به همتایان اکس باکس وان شان واضح تر خواهد بود، اما در عین حال در هر دو کنسول قابل اجرا هستند.

با از راه رسیدن اسکورپیو و پلی استیشن ۴ نئو، چرخه کنسول‌ها دارد شبیه اسمارت فون‌ها می‌شود؛ به مردم اجازه می‌دهد هرطور خودشان دلشان می‌خواهد آن‌ها را ارتقا بدهند. نرم افزارهایی که دارند با آن‌ها سفر می کنند. اما وقتی بحث جزییاتی دقیق تر از پراجکت اسکورپیو می شود، چیز زیادی نمی‌دانیم. قرار است به اندازه‌ای قوی باشد که بتواند بازی‌ها را با کیفیت ۴K نشان دهد و «تجربه‌های باکیفیت سه بعدی» برای مخاطبانش رقم بزند، اما هنوز هیچ ایده‌ای نداریم که آیا مایکروسافت دارد روی یک هدست جدید کار می کند یا می خواهد آن را در همکاری با اچ تی سی وایو (HTC Vive) یا اکولوس ریفت (Oculus Rift) بسازد. فقط زمان مشخص خواهد کرد!

مایکروسافت از تریلر جدید بازی هایش پرده برداشت

مایکروسافت اقیانوسی از تریلرهای جدید را به نمایش گذاشت، البته می‌دانستیم بیشتر آن‌ها در راه هستند. این کمپانی همچنین اعلام کرد که تمام بازی های جمعی آینده بخشی از برنامه «Xbox Play Anywhere» خواهند بود که به بازیکنان اجازه می‌دهد بازی‌ها را یک بار بخرند و از آن ها در هر دو فرمت اکس باکس و پی‌سی های ویندوز ۱۰ با سخت افزارهای کافی استفاده کنند. فایل‌های ذخیره شده و خریدهای بازیکنان هم منتقل می‌شوند و از طریق اکس باکس لایو سینک خواهند شد. بسیاری از بازی ها از جمله «Scalebound» و «Gears of War ۴» به صورت کراس-پلتفورم ارایه خواهند شد.

نسخه بتای «Halo Wars ۲» منتشر شد و تصویرهایی از آن نشان داده شد. «Gears of War ۴» سلاح‌ها و تصاویر جدیدش را به نمایش گذاشت. اولین ویدیوی گیم پلی «Sea of Thieves» منتشر شد که بیشتر درباره نبرد دریایی بود.

محتویات گیم پلی تازه «ReCore» نمایش داده شد. از «Dead Rising ۴» پرده برداشته شد و معلوم شد شخصیت اول اصلی این مجموعه بازی ها یعنی فرانک وست بازمی گردد. از «State of Decay ۲» هم با مدل جدید بازی چهارنفره پرده برداری شد.

قسمتی از نبرد دسته جمعی «Scalebound» پخش شد که مورد تشویق قرار گرفت. «Forza Horizon ۳» بیرون آمد و معلوم شد داستانش اوپن وورلد است و در استرالیا به وقوع می‌پیوندد. تریلری جدید از بازی «Inside» که جایگزین «Limbo» شده دیدیم.

بتزدا از ریبوت «Prey» و ریمستر «Skyrim» پرده برداشت!

بتزدا از «Quake Champions» خبر داد که یک بازی شوتینگ آرنا است که ظاهرا قرار است رقیب بازی‌های مثل «Overwatch» و «Lawbreakers» باشد.

«Elder Scrolls Legends» هم یک بازی کارتی رقابتی مشابه «Hearthstone» است که بتزدا نگاهی نزدیک تر به آن انداخت. قرار است امکانات DLC جدیدی به بازی «Fallout ۴» اضافه شود. «Elder Scrolls V: Skyrim» در فرمت اچ دی و برای اکس باکس وان، پی اس ۴ و پی سی ریمستر می‌شود.

وسط تریلر «Quake Champions»، تیزری کوتاه از بازی جدید «Wolfenstein» پخش شد که سورپرایز خوبی برای هواداران بود. بازی «Prey» هم ریبوت شده و فوق العاده به نظر می‌رسد. تریلری تازه از «Dishonored ۲» پخش شد و بتزدا ظاهرا می خواهد این بازی فراطبیعی را به اوج جدیدی برساند.

کمپانی EA بازی هایی مثل «Titanfall ۲» و «Battlefield ۱» را نشان داد

کمپانی EA به طور کامل بازی «Titanfall ۲» را با یک کمپین سینگل پلیر کاملا سینماتیک و بخش بسیار جاه طلبانه تر مولتی پلیر به نمایش گذاشت.

تصاویری از «FIFA ۲۰۱۷» نشان داده شد که حالا از موتور فراست بایت متلعق به DICE استفاده می‌کند. بازی «Mass Effect Andromeda» هم با تریلری کوتاه اما هیجان انگیز از خفا بیرون آمد.

نکاتی جزیی از بازی‌های جدید «Star Wars» بیان شد، اما تصویر چندانی پخش نشد. اما «Battlefield ۱» بود که با امکانات نبرد جدیدش توجه همه را به خود جلب کرد و کاملا در فضای جنگ جهانی اول قرار داشت.

یوبی سافت نگاهی به «Watch Dogs ۲» و «For Honor» انداخت

یک تریلر گیم پلی جدید از «Ghost Recon Wildlands» منتشر شد.

تریلرها و اطلاعات جدیدی از «South Park: The Fractured But Whole» در اختیار هواداران قرار گرفت. این بازی با اقتباس از مجموعه محبوب ساوت پارک ساخته شده و به طنز نبرد بین مارول و دی سی کامیکس را به تصویر می کشد.

اکسپنشن های جدید «The Division» هم در قالب چند تیزر کوتاه نشان داده شدند. اکسپنشن بعدی در این مجموعه «Underground» نام دارد و یک سقف لول جدید برای بازیکنان تعریف می کند. بعد از آن هم «Survival» از راه می رسد که البته جزییات زیادی هنوز درباره آن منتشر نشده است.

بازی «Watch Dogs ۲» به طور کامل معرفی و نمایش داده شد و برخورد سبک تر بازی را نشان داد. یوبی سافت این را هم گفت که می توانید کاملا این بازی را به سبک مخفیانه (stealth) و بدون کشتن هیچ شخصیتی انجام بدهید.

«For Honor» هم که بازی نبرد تن به تن خونین یوبی سافت است، دو تریلر جدید گرفت. این تریلرها کمپین سینگل پلیر بازی را نشان می دهند.

بقیه برگ برنده‌ها!

با توجه به اینکه نمی‌توان تک‌تک بازی هایی که در ای ۳ امسال نشان داده شدند را نام برد، این ها چند هایت لایت کمپانی‌های دیگر در این کنفرانس بودند.

کپ کام از «Resident Evil ۷» پرده برداشت که این مجموعه را برای نخستین بار، از نقطه دید اول شخص ارایه می‌دهد. با وجود اینکه این بازی در کنفرانس سونی نشان داده شد، در سال ۲۰۱۷ خودش را به اکس باکس وان هم خواهد رساند. تریلری جدید از گیم پلی «Mafia ۳» بیرون آمد که همه را به هیجان زده کرده بود.

کمپانی DontNod که تولیدکننده بازی «Life is Strange» است هم «Vampyr» را نشان داد که یک بازی آر پی جی با دیالوگ‌ها و سکانس‌های قابل انتخاب است.

تصاویری از گیم پلی جدید «Deus Ex Mankind Divided» پخش شد. تریلری جدید و هولناک که لرزه به بدن آدم می‌اندازد هم برای بازی وحشت «Call of Cthulhu» منتشر شد که محصول کمپانی فوکوس هوم اینتراکتیو است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد