بازی های رایانه ای قرآنی برای نخستین بار + تصاویر

به گزارش فناوری فرهنگی، دو بازی رایانه ای قرآنی از سوی استودیوی بازی های اسلامی برای مخاطبان عرضه شد.

مسعود حسینی ، مسئول فروش استودیوی بازی های اسلامی با بیان این مطلب اظهارداشت : بازی رایانه ای به نام «قسم خورده» اولین بازی هوشمند قرآنی است که در آن فرد بازی کننده، در نقش ابراهیم وارد شهری می شود که حاکم آن به انجام اعمال شیطانی می پردازد.

وی اضافه کرد: در این بازی ابراهیم فردی متدین است که با خواندن نماز و قرائت قرآن به اصلاح آن شهر می پردازد و مردم را به سوی خدا دعوت می کند.

حسینی با اشاره به اهداف طراحی این بازی افزود : آموزش جزء 30 قرآن ، آموزش نماز ، آشنایی با کمین های شیطان و راه های مهار نفس ، آشنایی با اثرات ظلم در زندگی دیگران و … از جمله اهداف طراحی این بازی است.

مسئول فروش استودیوی بازی های اسلامی ادامه داد : این بازی قابل اجرا بر روی سیستم های رایانه ای خانگی و نرم افزارهای تلفن همراه است.

وی با اشاره به بازی رایانه ای «بهلول و هارون» گفت : این بازی متعلق به زمان امام صادق (ع) است که در آن المان های معماری اسلامی وجود دارد.

حسینی اضافه کرد : در این بازی هارون الرشید 100 نفر از شیعیان را زندانی کرده است و بهلول قصد آزادی آنها را دارد که برای آزادی هر کدام باید یک معما را به صورت بازی است ، حل کند.

مسئول فروش استودیوی بازی های اسلامی ادامه داد : این بازی قابل اجرا بر روی سیتم های رایانه ای خانگی ، نرم افزارهای تلفن همراه و حتی DVD Player هاست.

وی با اشاره به اینکه برای تولید بازی های نیازمند حمایت های دولتی و بخش خصوص هستیم گفت : در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن این دوره مسئولان دانشگاه شریف اعلام آمادگی کردند تا از این بازی ها حمایت کنند.

حسینی در پایان از طراحی دو بازی رایانه ای با موضوع دوران زندگی حضرت نوح و دوران دفاع مقدس طی یک سال آینده خبرداد.

منبع:قدس آنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد