هزینه‌هایی که سر به فلک می‌کشند!

به گزارش فناوری فرهنگی،نقش‌آفرینی‌های آنلاین کلان ( MMO) از چندین منظر پروژه‌هایی عظیمی و پرهزینه هستند. در میان هزاران ویدئوگیم، این بازی‌ها هستند که سالانه میلیون‌ها دلار به جیب سازندگانشان سرازیر و مخاطب‌های میلیونی جمع می‌کنند. فقط مدت آنلاین بودن مخاطبان وارکرفت بیشترین مدت زمانی است که موجودات تکامل یافته روی زمین گذرانده‌اند؛ بیش از شش‌ میلیون سال! البته هزینه ساخت این بازی‌ها و نگهداری از سرورهای آن هم سر به فلک می‌کشد. در ادامه شما را با بهترین بازی‌های MMO آشنا می‌کنیم.

هزینه‌هایی که سر به فلک می‌کشند!

در دنیای اورک‌ها و الف‌ها

World Of Warcraft / 2004

هیچ نقش‌آفرینی کلانی نداریم که تاثیری بیشتر از این بازی بر سبک نقش‌آفرینی و همچنین تمام دنیای ویدئوگیم داشته باشد. اگر قرار باشد فهرستی هم نوشته شود، اجحاف بزرگی است که این عنوان را در راس آن قرار ندهیم چراکه این نقش‌آفرینی‌ای است که با هر بسته الحاقی‌اش استاندارد‌های جدیدی برای کل ژانر تعیین می‌کند.

«وارکرفت» را می‌توان هرجور بازی کرد. اگر عاشق سیاهچال‌ها و نبردهای بزرگ باشید یا بخواهید در دنیای گرم و صمیمی گشت و گذار کنید، این بازی برای شما چیزی در چنته دارد. مشکل اصلی «دنیای وارکرفت» این است که مخاطبانش مدام خواستار چیزهای بیشتری از آن هستند. با این بازی است که متوجه می‌شویم چرا بلیزارد تاج و تخت نقش‌آفرینی آنلاین را در اختیار دارد.

هزینه‌هایی که سر به فلک می‌کشند!

نقش و نگار شرقی

Final Fantasy XIV : A Realm Reborn / 2013

«فاینال فانتزی 14» راه پر مشقتی را طی کرده تا به این‌جا رسیده است. اولین دفعه در سال 2010 منتشر شد و ناامیدی بزرگی را رقم زد اما اسکوئر انیکس جا نزد و دوباره با تیمی جدید کار روی بازی را از سر گرفت. این نسخه بازسازی شده وقتی منتشر شد دل همه طرفداران قدیمی «فاینال فانتزی» را با خود برد. این عنوان که به خوبی از آنچه «وارکرفت» ساخته بود برداشت کرده پر از ایده‌های تازه است که بهترینشان سیستم خلاق کلاس‌های بازی است. دیگر گذشته آن دورانی که برای هر کلاسی یک شخصیت نیاز بود.

«فاینال فانتزی 14» به شما اجازه می‌دهد هروقت خواستید بین شخصیت‌های مختلف سوییچ کنید. این بازی فقط در مورد مبارزاتش نیست بلکه سیستم ساختن تجهیزات آن، یکی از پیشروترین سیستم‌هایی است که تا به حال در یک MMO دیده شده. داستان بازی مانند نامه‌ای عاشقانه به طرفداران این مجموعه بازی است، دنیای اورزیا، بسیار مکان دلپذیری برای وقت گذرانی است.

هزینه‌هایی که سر به فلک می‌کشند!

اصول مبارزه

Tera / 2011

آنچه که بیش از هر چیز مخاطبان را به سمت «ترا» می‌کشاند، سیستم مبارزات بی‌نظیرش است. ساختار کلی این مبارزات برمی‌گردد به سیستمی که« وارکرفت» مطرح کرد. باید حتما یکی از غول‌های کله گنده «ترا» را از پا دربیاورید تا بدانید منظورمان چیست. سیستم مبارزه‌ای که مبتنی‌بر حمله و دفاع است، قطعا اوج خود را در این بازی دیده، با این‌که خیلی‌ها سعی کرده‌اند آن را بهتر انجام دهند.

یکی از حرکات تحسین برانگیز سازندگان رایگان کردن (Free-to-play) بازی بود که به شدت در افزایش مخاطبانش تاثیر داشت. «ترا» ممکن است ظاهر عجیب و غریب داشته باشد و مجبور باشید کنترل دخترکی با گوش‌های خرگوشی را برعهده بگیرید اما مطمئن باشید یکی از بهترین‌ها و چالش برانگیزترین‌های دنیای MMO است.

هزینه‌هایی که سر به فلک می‌کشند!

دنیای مخوف زیرین

The Secret World / 2012

وقتی حرف از داستانگویی در دنیای عظیم MMO است قطعا کل این ژانر می‌توانند از The Secret World بیاموزند. این بازی نه تنها فضایی امروزی را به تصویر می‌کشد بلکه می‌تواند تم‌های داستانی مختلفی را به هم گره بزند. ماجراهای ایلومناتی و خون آشام‌ها ممکن است چندان مرتبط به نظر نرسند اما این‌جا به طرز معجزه‌آسایی درست از آب درآمده‌اند.

MMO‌های زیادی نیستند که ادعا کنند از داستان اچ.پی لاوکرفت و فیلم‌هایی چون ماتریکس الهام گرفته‌اند اما The Secret World به خوبی شما را در چنین دنیای اسرارآمیزی رها می‌کند. اسرار این بازی چنان درگیرکننده‌ است که مجبورتان می‌کند کلاه کارآگاهی‌تان را به‌سر کنید و در صفحه‌های ویکی‌پدیا و سایت‌های مختلف به دنبال سرنخی برای حل معماها بگردید.

وقتی به جواب می‌رسید، آنگاه متوجه می‌شوید که حل کردن یک معما در دنیای یک نقش‌آفرینی کلان چه لذتی دارد.

هزینه‌هایی که سر به فلک می‌کشند!

ماجراهای جنگ ستارگان

Star Wars : The Old Republic

اگر وجه داستانگویی و روایت را از The Old Republic بگیریم، می‌توانیم آن را به‌راحتی از این لیست حذف کنیم.

در ابتدای ورود بازی در سال 2011 یک نوع بحران شخصیتی را در کل بازی شاهد بودیم که باعث افت مخاطبش شد اما سازندگان به خوبی دریافتند که تنها راه نجات بازیشان یک چیز است : روایت یک داستان جذاب. در این عنوان هشت نوع داستان بر اساس هشت کلاس بازی می‌توان یافت که همه آنها هیجان انگیز و جالب هستند.

چه بخواهید راه سخت گفت‌وگو را در پیش بگیرید و چه راه آسان کشت و کشتار را این بازی برایتان پیشنهادهایی دارد.

The Old Republic این اواخر هرچه بیشتر با اکسپنشن پک‌هایش گسترش پیدا کرده و این سبب شده یکی از قوی‌ترین روایت‌های نقش‌آفرینی‌های کلان را داشته باشد.

هزینه‌هایی که سر به فلک می‌کشند!

شانه به شانه وارکرفت

Guild Wars 2 / 2012

اگر مبارزات تن به تن بازیکن با بازیکن- می‌خواهید هیچ گزینه‌ای بهتر از Guild Wars 2 پیدا نمی‌کنید. اگر تجربه‌ای سنتی‌تر مثل بازیکن در مقابل بازیکن می‌خواهید می‌توانید در دث-مچ‌ها و مبارزات ماموریت محور بازی نقش داشته باشید و ارتقا تراز بدهید.

اگر می‌خواهید کمی پیشرفت کنید، به مبارزات جهان در مقابل جهان بپیوندید و روی نقشه‌های وسیع این بازی جنگ‌های خونین و وحشی را در ابعادی جهانی تجربه کنید. مبارزات بزرگ این بازی دقیقا شبیه آن خیالبافی‌های بچگی است که نقش فرماندهی یک جنگ بزرگ را برعهده می‌گیرید. نکته مثبت مبارزات Guild Wars این است که می‌توانید بدون وقت صرف کردن روی ارتقای ترازهای پیچیده از مبارزات خونین لذت ببرید.

هزینه‌هایی که سر به فلک می‌کشند!

میراث اسکایریم

The Elder Scrolls Online / 2014

بیشتر از یک‌سالی طول کشید تا این بازی بتواند روی پای خودش بایستد اما حالا که ایستاده کمتر توفانی می‌تواند تکانش دهد. موفقیت بازی بیش از هر چیز در گرو مبارزات بازیکن در مقابل بازیکنش است.

خیلی سخت است مقاومت در برابر صحنه‌هایی که در این بازی می‌بینید، بازیکنانی که با هم و هم‌زمان به قلعه‌ای یورش می‌برند و لحظاتی حماسی را رقم می‌زنند. اگر بخواهید MMO ای پر از صحنه‌های حماسی و فریاد و خون را تجربه کنید، قطعا این گزینه‌ای است که می‌توانید رویش حساب کنید.

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد