حذف دنباله‌سازی از برنامه آینده «پیکسار»

به گزارش فناوری فرهنگی، بعد از موفقیت خیره‌کننده «در جست‌وجوی دری» احتمالا بسیاری از هواداران آثار انیمیشن در آرزوی ساخته شدن دنباله‌های بعدی فیلم‌های موفقی و محبوبی همچون «رتتویی»، «وال‌-ئی» و «پشت و رو» هستند اما جیم موریس رییس استودیوی بی‌رقیب «پیکسار» در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود صراحتا اعلام کرده با ساخت قسمت دوم «شگفت‌انگیزها» (The Incredibles) طرح دنباله‌سازی از برنامه پروژه‌های آینده این استودیو حذف خواهد شد.

بعد از گذشت 13 سال از اکران موفق و رکوردشکن «در جست‌وجوی نمو»، استودیوی پیکسار بالاخره «در جست‌وجوی دری» را به عنوان دنباله بعدی ماجراجویی‌های موجودات زیر دریا روانه پرده سینماها کرد و باز هم در تاریخ انیمیشن رکوردشکن شد، تا جایی که بعد از 10 سال رکورد قسمت سوم «شرک» را پشت سر گذاشت و پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ انیمیشن را به نام خود به ثبت رساند.

در پی این موفقیت خیره‌کننده، خیلی‌ها تصورشان بر این بود که استودیوی پیکسار روند دنباله‌سازی را جدی‌تر از قبل دنبال کند؛ همان‌طور که در آینده‌ای نه چندان دور، قسمت‌های بعدی انیمیشن‌های موفقی همچون «داستان اسباب‌بازی»، «ماشین‌ها» و «شگفت‌انگیزها» روی پرده خواهند رفت.

با این حال، جیم موریس رییس استودیوی خلاق امریکایی در گفت‌وگوی اخیر خود با «انترتینمنت ویکلی» به سینماروها و علاقمندان دنیای انیمیشن اطمینان داده پیکسار به تمرکز بر روند دنباله‌سازی ادامه نخواهد داد و این طرح با ساخت قسمت دوم «شگفت‌انگیزها» به پایان می‌رسد.

موریس با رد گمانه‌زنی‌های اخیر درباره احتمال ساخت دنباله جدید انیمیشن محبوب «وال-ئی»، در این‌باره گفته: «بازگشت و دیدار دوباره با آن دنیا و این که به همه نشان بدهیم انسان‌ها بعد از بازگشت به سیاره روبه نابودی‌شان باز هم به بقای خود ادامه داده‌اند، خوشایند به نظر می‌رسد. اما واقعیت این است در آنجا با داستانی عاشقانه طرف بودیم که شروع، وسط و پایان داشت. به همین خاطر، راستش فعلا قصدی برای ادامه داستانی جدید در آن دنیاها نداریم.»

موریس همچنین یادآور شده: «بیش‌تر استودیوها به محض این که یکی از تولیدات‌شان با موفقیت روبه‌رو می‌شود در صدد ساخت دنباله‌های بعدی آن فیلم برمی‌آیند اما مدل کاری ما متفاوت و فیلمساز-محور است. ما دنباله هیچ فیلمی را نمی‌سازیم مگر این که کارگردان فیلم اصلی ایده جدیدی داشته باشد که مایل به ادامه آن باشد.»

او در ادامه صحبت‌هایش بر این نکته تاکید می‌کند که بازگشت به هر اثر موفقی با مشکلات و دشواری‌های خاص خودش همراه است: «از بعضی جهات، ساخت یک دنباله جدید به مراتب سخت‌تر است. از طرفی، با یک دنیای مشخص و تعریف‌شده طرف هستید که می‌تواند دلگرمی‌بخش باشد و از طرف دیگر، با کوهی از توقع‌ها و انتظارات روبه‌رو هستید که نمی‌توانید به راحتی ناامیدشان کنید.»

طبق برنامه‌ریزی‌های این استودیو، قسمت سوم «ماشین‌ها»، «داستان اسباب‌بازی 4» و همچنین دومین قسمت از انیمیشن «شگفت‌انگیز‌ها» به ترتیب در سال‌های 2017، 2018 و 2019 روانه پرده سینماها می‌شوند.

منبع: چهره نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد