دغدغه حمایت از بازی‌سازی در کشور وجود ندارد/ غفلت از یک ظرفیت

به گزارش فناوری فرهنگی، مدیر انستیتو ملّی بازی‌سازی گفت: در حال حاضر دغدغه کافی برای حمایت از بازی‌سازی در بین مردم، وجود ندارد و چندان هم به این موضوع توجه نمی‌شود که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

شهاب کشاورز، مدیر انستیتو ملّی بازی‌سازی  درباره وضعیت تولید بازی در کشور گفت: در مقایسه با دنیا، بازی‌سازی در کشور ما با تأخیر شروع شده است و با توجه به حجم کم سرمایه‌گذاری در این حوزه، رشد کندی هم در این بخش وجود دارد.

کشاورز تصریح کرد: در حال حاضر، بزرگترین مشکل ما در دو حوزه داخلی و خارجی تولید بازی، موضوع تجاری نبودن آن است که جهت رفع این مسئله، نیاز به قانون‌گذاری و توجه جدی است.

وی با اشاره به ریسک بالای سرمایه‌گذاری در حوزه بازی، ادامه داد: تا زمانی که امکان بازگشت سرمایه به سرمایه‌گذار مهیا نشود، بازی‌سازی کشور پیشرفتی نمی‌کند، البته این‌ها به معنی این نیست که در حال حاضر این صنعت سودآور نیست، بلکه مبنا، نسبت تولید بازی در کشور ما و سایر کشورهاست.

کشاورز با اشاره به سرعت پیشرفت بازی‌سازی نسبت به قبل در کشور، خاطرنشان کرد: تا زمانی که راهکاری برای تجاری و اقتصادی شدن بازی ارائه نشود، تحولی در وضعیت کنونی نمی‌بینیم.

مدیر انستیتو ملّی بازی‌سازی گفت: اگر بازی‌سازی را بخشی از فرهنگ و هویت خود بدانیم، باید محصولی در چارچوب هویتی و فرهنگی کشور و با زبان جهانی بازی تولید کنیم که این موضوعات نیازمند سرمایه‌گذاری است.

کشاورز افزود: به لحاظ فرهنگی و تاریخی ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد و اینکه چگونه این عامل منجر به تولید محصول خوب شود، مسئله قابل توجهی است.

وی با اشاره به رفع خلأ تربیت نیروهای متخصص بازی‌ساز در کشور با راه‌اندازی انستیتو و رشد تولیدات شرکت‌های بازی‌سازی بعد از این موضوع گفت: بازی‌سازی در شهرستان‌ها متمرکزتر از تهران دنبال می‌شود و اگر با جدیت به آن پرداخته شود ظرفیت خوبی برای کشور تولید می‌شود.

کشاورز با بیان اینکه آموزش مجازی تولید بازی از سال گذشته برای استفاده علاقه‌مندان شهرستانی از اساتید این حوزه شروع شده است، تأکید کرد: مصرف‌کننده‌ نهایی محصول در نهایت مردم هستند و میزان استقبالشان از محصولات داخلی برای ادامه این مسیر نقشی تعیین‌کننده دارد زیرا در صورت حمایت مردم، این امر منجر به شکل‌گیری جریان اقتصادی مطلوب می‌شود و موجب ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان و تقویت بازی‌سازی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دغدغه کافی برای حمایت از بازی‌سازی در بین مردم، وجود ندارد و چندان هم به این موضوع توجه نمی‌شود که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

مدیر انستیتو ملّی بازی‌سازی ورود جشنواره عمار به حوزه بازی‌های رایانه‌ای را گام بزرگی در بازی‌سازی توصیف و تصریح کرد: هر قدمی که برای ایجاد سرگرمی متناسب با فرهنگ مردم برداشته شود، پیام جدیدی برای جدی گرفتن و اهتمام بیشتر در این حوزه را بیان می‌کند. چرا که بازی، موضوع مهمی است که در زندگی روزمره، نقش دارد و ورود به این حوزه، موجب پیشرفت در تولید بازی کشور می‌شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد