جزو مغضوبین هستیم/ شاید «پهلوانان» آخرین پروژه مان باشد

به گزارش فناوری فرهنگی،مدیر شرکت انیمیشن سازی «حرکت کلیدی» از رویکرد مرکز صبا در همکاری با شرکت‌های خصوصی ساخت انیمیشن گله کرد.

علیرضا گلپایگانی کارگردان و تهیه کننده انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت های اخیر خود گفت: گویا ما در شرکت «حرکت کلیدی» جزو مغضوبین هستیم و در سری جدید ارائه فیلمنامه ها از سوی مرکز صبا هنوز پروژه ای برای ساخت به شرکت ما تحویل داده نشده است. با این حال ما همچنان  مشغول ساخت سری چهارم انیمیشن «پهلوانان» هستیم که البته قرارداد آن را دو سال پیش بسته بودیم. در حال حاضر ما با حداقل فعالیت ها مشغول به کار هستیم.

وی افزود: دلایل این امر قابل بررسی نیست و به نظر می رسد ما با سلیقه مدیران فعلی هماهنگ نیستیم زیرا چند طرح به ما رائه شد و پس از آن ما نظراتمان را اعلام کردیم، اما گویا ایده های ما مورد پسند آنها نبوده است و شاید دیگر همکاران با شرایط و قیمت بهتری حاضر به ساخت آن پروژه ها شده اند.

کارگردان «مرد مهربان» با انتقاد از همکاری نکردن مرکز صبا وابسته به صدا و سیما با شرکت های انیمیشن‌سازی خصوصی بیان کرد: با توجه به اینکه دیگر مرکز صبا از سوی شرکت های انیمیشن سازی فیلمنامه ای را قبول نمی کند و خودشان چند نفر را به منظور نگارش فیلمنامه ها به کار گرفته اند، دیگر شرکت های انیمیشن سازی قادر اعمال هیچ دخل و تصرفی در فیلمنامه نیستند و مرکز صبا تنها از شرکت ها برای بیان ایده های خود، نظرخواهی و بر اساس اولویت های خود، شرکت های مورد نظرش را برای تولید آثار انتخاب می کند. من نگران این موضوع هستم، زیرا تعداد افرادی که از طریق فیلمنامه نویسی در حوزه انیمشن گذران زندگی می کنند به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسد، اما گویا دوستان توانسته اند چنین افرادی را پیدا کنند تا برای همه شرکت ها فیلمنامه بنویسند. این در حالی است که ما خودمان چیزی حدود ۲ برابر مرکز صبا برای فیلمنامه هایمان هزینه می کردیم.

گلپایگانی ادامه داد: مرکز صبا در چنین شرایطی به بعضی از شرکت های انیمیشن سازی پیشنهاد ساخت مجموعه هایی در صدها قسمت می دهد. این عدد واقعا رویایی است و من گاهی اوقات حس می کنم سنگ بزرگی را برداشته اند. این موضوع چنینی سوالی را در ذهن ایجاد می کند که آیا با تغییر مدیران ساخت این مجموعه ها ادامه پیدا می کند یا نه؟

وی با اشاره به اینکه شرکت آنها سابقه خوبی در ساخت انیمیشن دارد و تاکنون مجموعه های تراز اولی را تولید کرده اند، عنوان کرد: نمی دانم چرا در اولویت انتخاب دوستان نیستیم؟ با این روند شرکت ما بسیار محدود شده و با حداقل پرسنل در حال فعالیت هستیم. در صورت ادامه این روند شاید مجموعه «پهلوانان» آخرین پروژه تولید شده در شرکت ما باشد و امسال آخرین سالی باشد که ما فعالیت می کنیم.

تهیه کننده «میان پرده های طنز» اظهار کرد: ما جلسات متعددی را با مدیران داشتیم و حتی یک سال پیش به ما گفتند «پهلوانان» مجموعه ضعیفی بوده و نتوانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند. اما آنها رفته رفته متوجه شدند که ما نیز تولیدات خوبی را داشته ایم. گویا مشاوره های خوبی به این مدیران ارائه نشده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من با مدیران مرکز صبا صحبت هایی انجام دادم اما پاسخ صریحی داده نشد و تنها به این نکته بسنده کردند که یک سری اولویت ها دارند و بر اساس آن کار می کنند. این در حالی است که ما برای ساخت فیلم سینمایی در حوزه انیمیشن هم اعلام آمادگی کرده بودیم. در صورت ادامه این روند شرکت ما دیگر دوام نخواهد آورد.

منبع: چهره نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد