٢٧ میلیون کاربر بازی های رایانه ای در کشور وجود دارد

به گزارش فناوری فرهنگی، رئیس ستاد مبارزه با بازی های غیر مجاز کشور با اشاره به اینکه ٩۵ درصد بازی های موجود در فروشگاه های کشور غیرمجاز می باشند گفت: ٢٧ میلیون کاربر بازی های رایانه ای در کشور وجود دارد که ٨٠ درصد از این تعداد را جوانان و دانش آموزان تشکیل می دهند.


٢٧ میلیون کاربر بازی های رایانه ای در کشور وجود دارد

رئیس ستاد مبارزه با بازی های غیر مجاز کشور با اشاره به اینکه ٩۵ درصد بازی های موجود در فروشگاه های کشور غیرمجاز می باشند گفت: ٢٧ میلیون کاربر بازی های رایانه ای در کشور وجود دارد که ٨٠ درصد از این تعداد را جوانان و دانش آموزان تشکیل می دهند.

به گزارش نخست نیوز و به نقل از ایرنا، خسرو کرد میهن روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با بازی های غیر مجاز رایانه ای در بجنورد اظهار کرد: امروزه بازی های رایانه ای به لحاظ اهمیتی که دارند هنر هشتم محسوب می شوند و به یک حوزه پول ساز تبدیل شده اند که سال گذشته از لحاظ درآمدزایی درآمد آن از هالیوود نیز پیشی گرفته است.
وی افزود: بازی های غیرمجاز رایانه ای بستر مهم جنگ نرم را تشکیل می دهند و در این موقعیت زمانی نقش اساسی را در تلقین افکار غربی به جوانان ایفا می کنند .
وی گفت: این بازی ها توسط بسیاری از ایرانی های مخالف نظام با هدف براندازی نظام طراحی شده است این درحالی است که استعدادهای زیادی برای طراحی این نوع بازی ها در کشور موجود است که بایستی از ظرفیت این طراحان نهایت استفاده را انجام دهیم.
کردمیهن خاطرنشان کرد: امروزه توسط این بازی ها به راحتی به کاربر اجازه می دهند تا به ارزش ها ، اماکن و افراد مذهبی کشور ما حمله شود وقبح ارزش های اسلامی دربین جوانان ما شکسته شود.
وی عنوان کرد: مواردی مشاهده شده است که انقلاب اسلامی ایران را به تصویر کشانده و به کاربر اجازه اعمال نظر در مورد انقلاب می دهد تا از این طریق پایه های یک رفراندوم را شکل دهند.
وی به تبعات نگران کننده این بازی های غیرمجاز برای جوانان هم اشاره کرد و افزود: مسائلی مانند روانپریشی و دندان قروجه ،عدم تمرکز، افت تحصیلی ، پرخاشگری ، ضعف اعصاب وبلوغ جنسی زود رس را به همراه دارد که نمونه هایی از این افراد در بیمارستان های روانی مشاهده می شوند.
رئیس ستاد مبارزه با بازیهای غیر مجاز کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت های خوبی هم برای مقابله با این حوزه وجود دارد که آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و رسانه ها می توانند نقش اساسی را داشته باشند.
وی با بیان این که ستادهای فرعی در ٣٣ استان کشور فعال می باشند ، گفت: ستادهای مبارزه با بازی های غیرمجاز به صورت سلبی و ایجابی با این مراکز غیر مجاز به مبارزه می پردازند که در این خصوص تعاملات فشرده و خوبی با پلیس اماکن ، فتا و معاونت اجتماعی ناجا صورت گرفته است و تمامی لینک ها و سایت های غیرمجاز این بازیها کنترل و باسرعت زیادی فیلتر می شوند.
وی تصریح کرد: ٨٠ درصد حوزه کاری ما بصورت سلبی انجام می شود که تعامل با آموزش وپرورش و آگاه سازی خانواده ها در اولویت کاری ما قرار دارد در این زمینه سعی داریم تا کمتر از قوه قهریه استفاده کنیم.

*** ٩۵ درصد بازیهای موجود در فروشگاه های کشور غیرمجاز می باشند
وی با بیان این که ٩۵ درصد بازی های موجود در فروشگاه های کشور غیرمجاز می باشند افزود : تعامل بین ارشاد ، پلیس فتا و نیروی انتظامی برای کنترل این مراکز بیشتر شده است تا شاهد ایجاد ناهنجاری ها برای جوانان و دانش آموزان نباشیم.
وی افزود: سه هزار عنوان بازی خارجی ویرایش شده و هولوگرام دار توسط ٩۵ شرکت بازی ساز در کشور طراحی شده است که خانواده ها می توانند از بازی های هولوگرام دار استفاده کنند.
وی گیم نتها را یکی از نقاط فرهنگی پرمخاطره اعلام و خاطرنشان کرد: در این مناطق تخلفاتی دیده شده است که اداره فرهنگ و ارشاد بایستی نظارت مستقیمی داشته باشد و به خانواده ها هم توصیه می شود تا از ورود فرزندانشان به این مکان جلوگیری کنند.
در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از احتمال برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای در مهرماه خبر داد وگفت: صنعت بازی های رایانه ای از نظر کارآفرینی و خلق ثروت در حال حاضر پیشروترین صنعت در صنایع تفریح و سرگرمی جهان است.
حسین ثابت قدم وحید افزود: رشد این صنعت در مقایسه با دیگر صنایع سرگرمی مانند فیلم ، موسیقی و حتی در شرایط رکود اقتصادی بسیار چشمگیر بوده است و در حال حاضر با گسترش استفاده از اینترنت، تلفن های همراه هوشمند و ظهور شبکه های اجتماعی، بازی های الکترونیکی به سرعت در حال پیشرفت بوده است.
وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این نمایشگاه بتوانیم ظرفیت های استان را به خوبی به دیگران نمایش دهیم.

منبع: نخست نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد