آیا بازی پوکمون را به طبیعت، خانه‌های والدین و کتابخانه‌ها باید برد؟!

به گزارش فناوری فرهنگی، حجم اخبار جانبی در مورد بازی پوکمون واقعا زیاد است، طوری که بازتاب همه آنها را دشوار می‌کند. اما امروز صبح که داشتم مقاله‌ای در ew را می‌خواندم، به این فکر افتادم که شاید بشود از بازی پوکمون یا کلون‌های آن برای مقاصد دیگر هم استفاده کرد. واقعیت مجازی، فناوری محبوبی و نوظهوری است که ما فعلا همه قابلیت‌های آنها را نشناخته‌ایم.

مقاله ew به این نکته اشاره داشت که بازی پوکمون با کشاندن گروهی مردم به پارک‌های ملی، میزان بازدید آنها را زیاد کرده است.

به این ترتیب شاید فناوری واقعیت مجازی، برای مردم فناوری‌زده که روز به روز بیشتر در جزیره‌های تنهایی خود خلوت می‌گزینند، اندک درمانی باشد، به طور که باعث شود لحظه‌ای از تنهایی به درآیند و به آغوش طبیعت بروند.

و البته ما به پوکمون‌های زیادی نیاز داریم تا مشکلاتمان را حل کنیم، پوکمون‌ها در خانه پدر و مادرها برای متمایل کردن فرزندان به دیدار با والیدن، پوکمون‌هایی در اماکن ورزشی، پوکمون‌هایی در کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها …

آیا به نظرتان می‌شود با حلیه ظریف واقعیت مجازی و بازی‌وارسازی gamification، مردم را وادار به کارهایی پسندیده‌ای کرد که فعلا از آن پرهیز می‌کنند؟

منبع: یک پزشک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد