رشد فراتر از انتظار گردشگری جهان در سال 2016

به گزارش فناوری فرهنگی، صنعت گردشگری بین‌المللی در سال 2016 میلادی با رشدی بالاتر از میزان رشد متوسط به کار خود ادامه می‌دهد.

سال 2016 میلادی با تاکید فراوان بر صنعت گردشگری بین‌المللی آغاز شده و حالا که بیش از نیمی از سال میلادی می‌گذرد،  سازمان جهانی گردشگری از روند رشد مثبت این صنعت در سراسر جهان خبر می‌دهد.

در گزارش اخیر سازمان جهانی گردشگری آمده است، در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا آوریل میزان حضور گردشگران بین‌المللی در مقاصد گوناگون با بیش از 5 درصد رشد همراه بوده است.

این آمار و ارقام مربوط به گردشگری تقریبا در همه مناطق جهان روند خوبی داشته و بسیاری از  مقاصد گردشگری با رشد دو رقمی نیز در تعداد بازدیدکننده رو به رو بوده‌اند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در طول فصل تابستان در نیمکره شمالی زمین، در مجموع حدود نیم‌میلیارد نفر در جهان سفر کنند.

مقاصد گردشگری جهان در فاصله میان ماه‌های ژانویه تا آوریل 2016 در مجموع میزبان 348 میلیون گردشگر بین‌المللی (اقامت شبانه) بودند که در مقایسه با آمار مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی 18 میلیون نفر  (5.3 درصد) رشد داشته است.

«طالب ریفاعی»، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در این‌باره گفت:‌ آمار و ارقام حاکی از علاقه و میل شدید به سفر است و این امر موجب ادامه روند رشد گردشگری خواهد بود. مقاصد گردشگری همچنان با تقاضای بین‌المللی از سراسر جهان علی‌رغم چالش‌های اخیر روبه روست واین حاکی از آن است که گردشگری یک بخش اقتصادی پویا و مقاوم است.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در ادامه افزود: با وجود این نتایج خوب، وقایع تراژیک در چند ماه اخیر به ما یادآور می‌شود که ایمنی و امنیت همچنان یک چالش اساسی پیش روی ماست.

باید به همکاری با یکدیگر به این تهدید جهانی بپردازیم و اطمینان ایجاد کنیم که گردشگری بخشی اساسی و مهم از برنامه‌ریزی و واکنش اضطراری در سطح جهانی،  منطقه‌ای و ملی است.

در سال 2015  میلادی صنعت گردشگری با رشد 4.6 درصدی همراه بود و در صورت ادامه این روند، سال 2016 هفتمین سال پیاپی خواهد بود که صنعت گردشگری رشد بالاتر از متوسط داشته است، ضمن اینکه حضور گردشگران خارجی در مناطق مختلف جهان از سال 2009 و پس از بحران اقتصادی هر ساله 4 درصد افزایش داشته است.

منطقه آسیا-پاسفیک در چهار ماهه نخست سال 2016 میلادی با 9 درصد رشد بالاترین میزان جذب گردشگران خارجی را داشته است و تمامی کشورهای آسیایی رشد 7 درصد به بالا را ثبت کرده‌اند.

از لحاظ منطقه‌ای نیز بخش جنوبی صحرای بزرگ آفریقا با 13 درصد رشد پیشگام رشد گردشگری در 4 ماه ابتدایی سال 2016 میلادی بوده، درحالی که سال گذشته رشد متوسطی را تجربه کرده بود.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) پیش‌بینی می‌کند، میزان سفر گردشگران بین‌المللی در کل سال 2016 رشدی بین 3.5 تا 4.5 درصد را تجربه کند که همگام با چشم‌انداز رشد متوسط 3.8 درصد سازمان جهانی گردشگری از سال 2010 تا 2020 است.

آمار و ارقام گردشگری منتشر شده در بازه زمانی ژانویه تا آوریل 2016 حاکی از آن است که منطقه آسیا  اقیانوسیه با متوسط 9 درصد رشد بالاترین رشد را در جذب گردشگران بین‌المللی داشته که در این میان جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه با 10 درصد، شمال شرقی آسیا 8 درصد و جنوب آسیا رشد 7 درصدی را ثبت کردند.

قاره آفریقا نیز در بازه زمانی مورد مطالعه متوسط رشد 7 درصد را ثبت کرده که جنوب صحرای بزرگ آفریقا با 13 درصد بیشترین رشد و شمال آفریقا با 8 درصد کمترین رشد را داشته‌اند.

قاره‌های آمریکا و اروپا نیز به ترتیب رشد 6 درصدی و 4 درصدی در جذب گردشگر بین المللی در 4 ماهه نخست سال 2016  را ثبت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد