در آمد روزانه پوکمون گو چقدر است؟

به گزارش فناوری فرهنگی، «پوکمون گو» یک بازی موبایلی رایگان برای وسایل اندرویدی و ios که دنیای واقعیت و خیال را با هم پیوند داده و این روزها از آن به عنوان یکی از شگفتی‌های دنیای گیم و فناوری یاد می‌شود، با درآمد روزانه 10میلیون دلاری برای اپل و گوگل، اقتصاد بازی‌های موبایلی را دگرگون کرده است و این موضوع را در صنعت 9/36میلیارد دلاری این بازی‌ها، می‌توان موفقیتی غیرمنتظره دانست.

نتایج گزارش مؤسسه App Annie نشان می‌دهد که کمپانی اپل در یک تا دو سال آینده، درآمدی 3میلیارد دلاری از بازی «پوکمون گو»خواهد داشت و درحالی که گوگل پلی تا پایان سال‌جاری میلادی 77میلیون دلار درآمد از این بازی کسب می‌کند، کمپانی «نینتندو» نیز تا پایان سال‌جاری از این بازی حدود750میلیون دلار درآمد خواهد داشت. همچنین در این گزارش آمده است به یمن بازی پوکمون گو، حالا ارزش Niantic حدود 65/3میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و برای فیس بوک و گوگل نیز از محل تبلیغات درآمدزایی خواهد شد.

رکوردهایی برای «پوکمون گو»

«پوکمون گو» درهفته اول رونمایی در امریکا به یکی از تاریخ سازترین و بزرگ‌ترین بازی‌ها در این کشور تبدیل شد و در عرض 24ساعت جای Clash Royale را گرفت تا بزرگ‌ترین بازی سال 2016 شده و هر روز بر درآمدزایی این بازی افزوده شود.گیمرها از این فروشگاه‌ها سکه‌های مورد نیاز برای ادامه بازی(PokeCoins) را خریداری خواهند کرد، هر بسته 100تایی این سکه‌ها با بهای 99سنت و هر 14هزار و 500سکه با بهای 99/99 دلار ارائه می‌شود.

آخرین گزارش مؤسسه App Annie نشان می‌دهد بازی«پوکمون گو» از زمان عرضه در جهان یعنی6جولای (16تیر)رکورد شکنی‌هایی داشته که یکی از این موارد، درآمدزایی است.درحالی درآمد روزانه این بازی 10میلیون دلار است که پیش از این موفق‌ترین بازی موبایلی ژاپن یعنی Puzzle & Dragons، صنعت این کشور را با درآمد روزانه75/3میلیون دلار شگفت زده کرده بود و سوپرسل سازنده بازی‌های Clash of Clans و  Boom Beach نیز سال گذشته از مجموع 3بازی خود، روزانه 3/6میلیون دلار درآمد داشت. طبق این گزارش، «پوکمون گو» یک رکوردشکنی دیگر هم داشته است و درحالی که اکنون تنها در 38مورد از 10بازار جهانی به صورت رسمی رونمایی شده، در سطح جهان بیش از 100میلیون بار نصب شده است که این رقم نسبت به گزارش پیشین یعنی 75میلیون دانلود، افزایش مناسبی داشته است. این بازی در طول 19روز حدود 50میلیون بار دانلود شده بود که به همین دلیل رکورددار محسوب می‌شود چرا که بازی‌های محبوب دیگری همچونColor Switch وSlither.io برای رسیدن به این عدد دانلود، بترتیب 77 و 81روز زمان لازم داشتند.وقتی به قوت این بازی بیشتر پی می‌بریم که بدانیم تعداد دانلود بازی Clash Royale پس از گذشت 4ماه از رونمایی، با وجود استقبال کاربران در جهان، هنوز به 50میلیون عدد نیز نرسیده است.یکی دیگر از رکوردهای «پوکمون گو» مربوط به مدت زمان حضور کاربران در فضای آن است.در حالی که به طور متوسط حضور 20دقیقه‌ای کاربران در اپلیکیشن‌ها در هر روز یک موفقیت محسوب می‌شود، کاربران «پوکمون گو» روزانه بیش از یک ساعت در این اپ حضور دارند و به طور متوسط روزانه 75دقیقه بازی می‌کنند.میزان استفاده کاربران از اپلیکیشن‌های اسنپ چت، یوتیوب، فیس بوک و واتس اپ نیز روزانه به ترتیب9، 19، 35 و27دقیقه است.

با توجه به درآمد روزانه 10میلیون دلاری «پوکمون گو»، بسیاری از این بازی به عنوان الگو برای درآمدزایی سایر اپ‌ها یاد می‌کنند ولی در گزارش مؤسسه App Annie به این موضوع نیز اشاره شده که با وجود تأثیر مقطعی این بازی بر فروش سایر اپلیکیشن‌ها، این بازی، بازار را از بقیه نگرفته است و در حال حاضر بازار به صورت عادی درآمده است، هرچند ابتدا این اپ باعث کاهش درآمدزایی سایر اپ‌ها در گوگل پلی و اپ استور شده بود ولی اکنون در درآمد روزانه آنها تأثیری ندارد. این بازی پس از رونمایی در امریکا سبب کاهش درآمد برخی اپ‌ها شد ودرمقابل، در استرالیا به دلیل ترغیب مردم به استفاده از اپلیکیشن‌ها، رونمایی از این بازی، حتی تأثیری جزئی در افزایش درآمدزایی بازار اپ‌ها داشته است و البته باید گفت تا این لحظه، بازی‌های برتر همچون Clash of Clans هیچ کاهش معنادار درآمدی در جهان نداشته‌اند.

چگونه بازی را آغاز کنیم؟

اما بازی محبوب «پوکمون گو»، دقیقاً چگونه بازی است و چطور باید آن را شروع کرد؟ کاربران در طول بازی چه ابزاری در اختیار دارند و چگونه می‌توانند پوکمون‌های بیشتری شکار کنند؟

«پوکمون گو» یک بازی موبایلی مبتنی بر واقعیت افزوده(VR) است که به کاربر کمک می‌کند در دنیای واقعی به دنبال موجودات خیالی پنهان بگردد و با حرکت در خیابان‌ها و سطح شهر و روستا، محل کار و…، پوکمون‌ها را شکار کند.(Pokemon کوتاه شده عبارت pocket monster به معنای هیولای جیبی است هرچند شخصیت‌های کارتونی بامزه این بازی، شباهت چندانی به هیولا ندارند). کاربران باید ابتدا بازی را از گوگل پلی یا اپ استور برای گوشی‌های اندرویدی یا ios دانلود کرده و سپس در سایت پوکمون یا از طریق Gmail یک اکانت بسازند که البته کار با جیمیل راحت‌تر است. حالا نوبت به بازی می‌رسد. اگر در طول مسیر به پوکمون‌ها نزدیک شوید گوشی با ویبره پیامی هشداری برایتان ارسال می‌کند، دوربین باز شده و بسته به نام ID شما یک آواتار دختر یا پسر روی صفحه گوشی ظاهر می‌شود و به محض نزدیکتر شدن به پوکمون، ویبره شدیدتر شده و شما می‌توانید پس زمینه واقعی را پشت پوکمون ببینید یعنی اگر در چمن، کوچه یا خیابان راه می‌روید، با کمک واقعیت افزوده(VR)، روی صفحه نمایش گوشی‌تان نیز چمن، کوچه یا خیابان نقش می‌بندد و باید با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش گوشی(swipe) و پرتاب توپ(Pokéballs)، این مخلوقات خیالی را شکار کرده و به دام بیندازید.با نگه داشتن انگشت روی توپ، دایره‌ای سفید رنگ در اطراف سوژه پدیدار می‌شود که مشخص‌کننده هدف شماست. در داخل دایره سفید نیز دایره‌ای سبز رنگ هم وجود دارد که به شما کمک می‌کند بهترین زمان ممکن را برای پرتاب توپ به دست بیاورید.

در این بازی از Google Map و GPS استفاده می‌شود و باید حتماً در محدوده وای فای یا اینترنت گوشی آن هم 3G و 4G قرار داشته باشید و سپس در سطح شهر و محل زندگی خود به جست و جوی پوکمون‌هایی باشید که هریک امتیاز متفاوتی دارند. این بازی 19مرحله دارد و از مرحله 5 به بعد می‌توانید به طور تیمی کار کنید و برای قویتر کردن پوکمون‌های خود با تیم‌های دیگر بجنگید.شکار پوکمون‌ها در مراحل اولیه چندان سخت نیست ولی در سطوح بالاتر پوکمون‌های پرنده هم ظاهر می‌شوند و به دام انداختن آنها کار ساده‌ای نیست. تجربه کاربران نشان می‌دهد پوکمون‌ها در اطراف مجسمه‌ها بیشتر دیده می‌شوند هرچند نمی‌توان گفت این یک قانون مشخص است و در هرجایی از خانه همسایه تا روی سر دوست و همکار خود، ممکن است بتوانید یکی از این مخلوقات خیالی را پیدا کنید.در جریان این بازی بجز شکار پوکمون، راهکارهای دیگری هم برای افزایش تعداد پوکمون‌ها وجود دارد به عنوان مثال مکعب‌های آبی به عنوان یک جایزه در فضای برنامه قرار داده شده‌اند که هر کدام ممکن است شامل یک سری امکانات یا سکه باشند که به شما در یافتن پوکمون‌های بیشتر کمک می‌کند. تخم مرغ‌ها هم بخشی دیگر از ابزار این بازی هستند که باید آنها را در دستگاه‌های جوجه کشی قرار دهید که در اول بازی به شما داده می‌شود. هرچه بیشتر در دنیای واقعی راه بروید، این تخم مرغ‌ها سریع‌تر رشد کرده و در نهایت به یک پوکمون تبدیل می‌شوند. معجون(Potions)، ماژول‌های فریب دهنده Lure، آب نبات (Candy) و انرژی زا(Stardust)، تخم‌های شانس(Lucky Eggs) وتمشک(Razz Berry) از دیگر راه‌های کمکی افزایش تعداد پوکمون برای کاربران است. با وجود محبوبیت «پوکمون گو» و تعداد بالای طرفداران، این بازی هنوز هم مشکلاتی دارد که باید به مرور زمان کم شود یکی از مشکلات جدید که شاید کاربران هرگز نتوانند کمپانی سازنده آن را ببخشند این است که برخی از این افراد با به روزرسانی کردن بازی، به سطح یک بازگشتند حتی اگر در مراحل بالای بازی قرار داشتند، گویی تاکنون هیچ پوکمونی شکار نکرده‌اند و همین موضوع سبب نارضایتی آنها شده و بسیاری، از کمپانی سازنده خواسته‌اند ضرر و زیان آنها را پاسخگو باشد.

منبع: پارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد