ضعف قانونی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای باید برطرف شود

به گزارش فناوری فرهنگی، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در بازدید از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: لازم است ضعف قانونی در زمینه‌های مختلف صنعت بازی‌های رایانه‌ای برطرف شود تا شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

دکتر محمدمهدی مفتح پس از بازدید از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و در جریان قرار گرفتن روند فعالیت‌های این بنیاد با اشاره به اهمیت موضوع بازی گفت: از امام صادق (ع) نقل شده که « عَلَیکَ بِالأَحداث» یعنی توصیه کرده‌اند که به افراد در سنین پایین اهمیت بدهیم چرا که شخصیت آن‌ها از سنین پایین شکل می‌گیرد. بازی‌ها نیز جایگاه مهمی در بین کودکان و نوجوانان دارند که همین عامل باعث می‌شود مقوله بازی‌های رایانه‌ای حائز اهمیت باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه جهت اصلاح قانون در این حوزه گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند طرحی که معضل بودجه و عوارض بازی‌های رایانه‌ای را به طور کلی اصلاح کند ارایه دهد تا توسط بنده و همکاران پس از بررسی‌های مورد نیاز در صحن علنی مجلس ارایه شود.

کریمی قدوسی: می‌توانیم همین بودجه محدود خود را به بازی‌سازان بدهیم تا بازی بسازند سپس آن را در بوق و کرنا کنیم که از بازی‌سازان حمایت کرده‌ایم؛ اما نکته آنجاست که در نهایت این بازی‌ها نخواهند فروخت و از نظر تجاری شکست خواهد خورد چرا که ساختار اقتصاد اشکال دارد.

 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در جلسه‌ای با محمدمهدی مفتح دغدغه اصلی خود را اصلاح اقتصاد و قانون بازی در کشور دانست و گفت: پروژه‌های زیرساختی مهمی را برای اصلاح ساختار اقتصاد بازی در دست اجرا داریم. در حالی که می‌توانیم همین بودجه محدود خود را به بازی‌سازان بدهیم تا بازی بسازند سپس آن را در بوق و کرنا کنیم که از بازی‌سازان حمایت کرده‌ایم؛ اما نکته آنجاست که در نهایت این بازی‌ها نخواهند فروخت و از نظر تجاری شکست خواهد خورد چرا که ساختار اقتصاد اشکال دارد.

حسن کریمی قدوسی اصلاح زیرساخت را هزینه‌بر دانست و گفت: پروژه‌های بسیاری می‌توان در جهت اصلاح زیرساخت اجرایی کرد که متاسفانه بسیاری از آن‌ها با بودجه بنیاد امکان‌پذیر نیست. بایستی بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بازی ورود کند؛ اینکه چرا بخش خصوصی هنوز آنطور که باید ورود نکرده به جدید بودن صنعت بازی‌سازی در کشور برمی‌گردد که برای بسیاری از سرمایه‌گذاران ناشناخته است.

وی در مورد ضعف قانونی در عرصه‌های مختلف بازی خطاب به سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سال گذشته طرحی را به مجلس ارایه کردیم برای دریافت عوارض از فروش بازی‌های خارجی در ایران که این عوارض در نهایت خرج حمایت از بازی‌های ایرانی شود که دولت آن را نپذیرفت و در مجلس نیز بررسی نشد. پس از برجام ورود بازی‌های خارجی به‌خصوص موبایلی به کشور بسیار زیاد شده و اگر نتوانیم ساختار درستی بچینیم، همین بازی‌های موبایلی ایرانی هم نابود خواهند شد. اگر درصدی از عوارض فروش بازی‌های خارجی گرفته و خرج حمایت و تبلیغ بازی‌های ایرانی کنیم اتفاق خوبی می‌افتد که امیدواریم با کمک جنابعالی و همکاری نمایندگان محترم مجلس دهم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

486x306_031358Dr.Mofateh-(8-of-11)

منبع: پایگاه خبری تحلیلی گفتمان نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد