یا کار یا تلگرام!

به گزارش فناوری فرهنگی، امروزه با گسترش وسایل همراه ارتباطی،‌ «چندکارگی» به موضوع بسیار فراگیری برای ما تبدیل شده است؛ عادت کرده‌ایم در هنگام حضور در جلسه،‌ پیام‌های تلگراممان را چک کنیم،‌ در هنگام نگارش یک سند کاری، ایمیلمان را چک کنیم و به پیامک‌هایمان پاسخ دهیم و … . اما نتایج پژوهش محققان موسسه روانپزشکی دانشگاه لندن که بر روی ۱۱۰۰ کارمند بریتانیایی مطالعه کرده‌اند،‌ هشدار بزرگی به ما می‌دهد:

 
کار کردن همزمان بر روی دو موضوع، مخصوصا کار کردن با وسایل الکترونیکی (نظیر تلفن همراه)،‌ نسبت به مصرف مواد مخدر تاثیر مخرب بیشتری بر روی ضریب هوشی انسان دارد! معنای دیگر این ادعا این است که اگر در هنگام کار کردن،‌ «سیگار بکشید» ضرر کمتری نسبت به «چک کردن تلگرام» یا «چک‌میل» خواهید دید!
 
موسسه جهانی مک‌کینزی نیز در تحقیقی به این نتیجه رسیده است که یک کارمند معمولی در طول هفته ۱۳ ساعت از وقت خود را بر روی ایمیل‌هایش سپری می‌کند؛ وقتهایی که معمولا در لابه‌لا و یا همزمان با انجام کارهای دیگر، به این موضوع اختصاص می‌دهد. بنابراین گویا بسیاری از ما هر روز مقادیر زیادی ماریجوانا مصرف می‌کنیم!
راه حل چیست:
با خود عهد ببندید که در هنگام انجام کارهای خود،‌ پنجره‌ی ایمیل را ببندید،‌ نوتیفیکیشن موبایل خود را سایلنت کنید و در مقابل وسوسه‌ی استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایلی در هنگام کار، مقاومت کنید.‌
منبع:فربس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد