آغاز به کار پارک اقتصاد خلاق در کره جنوبی

به گزارش فناوری فرهنگی، پارک اقتصاد خلاق پانگیو مکان جدیدی برای ارائه ایده ها در زمینه فناوری پیشرفته در کره جنوبی است و می تواند موجب ایجاد کسب و کارهای جدید و حتی ایجاد فرصت های شغلی جدید شود.

 اقتصاد خلاق در پانگیو احتمالا می تواند به افراد کمک کند تا ایده های خلاق خود را به یک کسب و کار واقعی تبدیل کنند.

دولت کره جنوبی ۳۵.۷ میلیون دلار برای ایجاد این پردیس جدید اقتصاد خلاق اختصاص داده است و این مکان در زمینی به وسعت بیش از ۱۷ هزار متر مربع احداث شده است.

این مکان به ۳ ساختمان اصلی تقسیم می شود: ۲ ساختمان نخست به یکدیگر متصل هستند و کل این تاسیسات موسوم به مرکز نوآوری “کی-آی سی تی” (KICT) خواهد بود.این مرکز مسئول ایجاد پایگاه داده ها در خصوص راه اندازی شرکت ها و محصولات آنها برای سرمایه گذاران و خریداران خارجی است.هر یک از طبقات این ساختمان ۸ طبقه غیر از طبقه اول، از یک مرکز مختلف برای فعالیت در زمینه راه اندازی کارهای خلاق حمایت می کند.

مرکز داده های بزرگ هر سال ۶۰ تیم را آموزش می دهد تا از راه اندازی ها در زمینه صنایع خلاق با استفاده از داده های بزرگ حمایت کنند، در عین حال مرکز تحقیقاتی بزرگ آی سی تی نیز با مشارکت ۲۰ موسسه استخدام افراد جوان تحصیلکرده را انجام می دهد.

ساختمان سوم موسوم به مرکز راه اندازی جهانی “کی” به دنبال جذب شرکت های خارجی پیشرو و کمک به آنها برای فعالیت در کره جنوبی و سایر کشورهای آسیایی خواهد بود.

یکی از برنامه های بین المللی برای فعالیت های نوپا خارجی موسوم به “کی گرند چلنج” است جایی که به ۴۰ شرکت خارجی این فرصت داده می شود تا با شرکت های کره ای، همکاری شبکه ای داشته باشند در کنار حمایت های خاص ویزا تا آنها بتوانند کسب و کار خود را در این کشور با سهولت بیشتری انجام دهند.

ساخت و ساز پارک اقتصاد خلاق پانگیو واقع در شهر سئونگ نام در استان گیونگی، یک جامعه جدید برای راه اندازی شرکت های فناوری پیشرفته است و این عملیات ساخت و ساز ۲۳ دسامبر سال ۲۰۱۵ آغاز شد. حدود ۱۶۰۰ شرکت در صنعت فناوری پیشرفته، در نهایت به این شهر جدید منتقل خواهد شد و ۱۰ هزار نفر را به کار خواهند گرفت.

«هوانگ کیو آن» نخست وزیر کره جنوبی در مراسم افتتاحیه این مرکز اقتصاد خلاق گفته بود: پانگیو به قلب و مرکز صنعت خلاق کره جنوبی تبدیل می شود، به طوری که شرکت های فناوری اطلاعات و موسسات تحقیقاتی طی سال های آینده به اینجا منتقل خواهند شد.

نخست وزیر افزود: زمانی که کار ساخت و ساز اقتصاد خلاق پانگیو پایان یابد، همراه با پانگیو تکنو، آنها به یکی از پیشروترین مراکز در فناوری های پیشرفته جهان تبدیل می شوند، جایی که بیش از ۱۰ هزار کارمند در بیش از ۱۶۰۰ شرکت مشغول به کار خواهند شد.

در شش ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی، دولت کره جنوبی مکان هایی را برای بخش خصوصی ایجاد کرد، که شامل آغاز راه اندازی و ساخت شرکت ها بود.

در شش ماه دوم سال ۲۰۱۶، دولت قراردادهای سرمایه گذاری مشترک را ارائه کرده تا از شرکت های مختلف برای ساخت و ساز شهرهای جدید نوآوری دعوت به عمل آورد و همین موسسات تحقیقاتی دعوت به کار خواهند شد که بتوانند فناوری و اختراعات ثبت شده را توسعه دهند.

تا آگوست ۲۰۱۷ میلادی، ۱۴ سازمان دولتی به یک مکان ۴۳۰ هزار متر مربعی منتقل خواهند شد. این سازمان ها حمایت لازم را برای راه اندازی، فناوری های نوآورانه را در بخش هنر و سایر زمینه های صنایع خلاق تامین خواهند کرد.

در نهایت شهر جدید خلاق ساخته شده، حمایت خاصی از ۲۰۰ شرکت راه اندازی شده بعمل می آورد. تا اکتبر ۲۰۱۷ یک مرکز حمایت از رشد شرکت ها ایجاد خواهد شد و ۳۰۰ شرکت قادر خواهند بود تا به این مکان جدید انتقال یابند. این شرکت ها از ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف اجاره بها نسبت به قیمت عادی بازار اجاره برخوردار می شوند.

منبع: اقتصاد ایرانی

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد