دست مافیای نوشت افزار در حال رو شدن است

به گزارش فناوری فرهنگی،سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نظارت بر واردات سبب می‌شود فرهنگ ما دستخوش حمله قرار نگیرد و فرزندان ما با فرهنگ ایران آشنا شوند و دچار پارادوکس فرهنگی نشوند.

به نقل از روابط عمومی نمایشگاه ایران نوشت، حجت الاسلام آزادی خواه نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در چهارمین نمایشگاه ایران نوشت از جدیدترین محصولات عرضه شده بازدید نمود.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه بچه های انقلابی با توجه به نیاز و خواست مردم یک جبهه فرهنگی را برای انقلاب تشکیل داده اند گفت: نمونه هایی که از نوشت افزار اسلامی با مدل ها و الگوهای مختلف در حوزه دفاع مقدس و تاریخ غنی ایران و حوزه های فرهنگی و هنری در نمایشگاه وجود دارد می تواند به نیکی پاسخگوی نیاز مردم و دانش آموزان باشد.

حجت الاسلام آزادی خواه چند نکته را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: نقش برخی کشورها مثل چین در اقلام نوشت افزار مشهود است که به فرهنگ ما آسیب جدی می زند و به صورت غیر مستقیم به آرامش و و امنیت جامعه ضربه وارد می کند.

وی با تاکید بر اینکه دست مافیای نوشت افزار درحال رو شدن است افزود: آنچه که باعث می شود تولید و عرضه بیش از ۹۰ درصد نوشت افزار موجود در بازار معارض فرهنگ ما باشد متاثر از یک مافیا است که از فرصت بوجود آمده به سود خود و به ضرر ۷۰ میلیون ایرانی عمل می کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه تولیدکنندگان داخلی بسیار جامع است خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان نوشت افزار در طراحی محصولات نه افراطی عمل می کنند و نه تفریطی بلکه با یک نگاه اعتدالی طرح ها و ایده های خود را در بازار عرضه می کنند و باید نهادهایی مانند آموزش و پرورش، ارشاد، صداوسیما و سازمان های مردم نهاد به کمک این جوانان بیایند و آرام رام سهم بیشتری از بازار در اختیار محصولات داخلی قرار گیرد.

وی فروش بیشتر محصولات ایرانی در بازار را کمک به فرهنگ جامعه دانست و افزود: اگر این اتفاق بیفتد فرهنگ ما دستخوش حمله از طریق نوشت افزار نمی شود و فرزندان ما با فرهنگ و توانمندی های ایران آشنا می شوند و دچار پارادوکس فرهنگی نخواهند شد و به روح و روانشان آرامش مضاعف می بخشد.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه محصولاتی که جزو اقتصاد مقاومتی هستند و توان تولید داخلی هست، نیازی به واردات نداریم ابراز داشت: نوشت افزار عرضه شده در این نمایشگاه نشان می دهد ما در تولید و طراحی به غنا رسیده ایم و به هیچ عنوان به واردات نیاز نداریم و تنها هدف از واردات بهره برداری تجاری و سیاسی است که ضربه مهلکی به نظام وارد خواهد کرد.

وی نقش وزارت ارشاد و آموزش و پرورش را در نظارت بر واردات نوشت افزار حائز اهمیت دانست و افزود: چنانچه دولت طرحی برای نظارت بر واردات نوشت افزار به مجلس ارائه نکند، کمیسیون لایحه ای به منظور نظارت بر طراحی ها و مدلسازی های نوشت افزار آماده خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نظارت بر واردات محصولات غربی را مانعی برای آشفتگی فرهنگی دانست و ابراز داشت: عدم نظارت بر این محصولات فرزندان ایرانی که در آستانه ورود به مدرسه هستند را دستخوش آسیب جدی فرهنگی می کند.

چهارمین نمایشگاه ایران نوشت از دوم تا نوزدهم شهریورماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ پذیرای خانواده‌هاست.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد