تلاش برای جذب 20 میلیون گردشگر فرهنگی در ایران

به گزارش فناوری فرهنگی، مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران از برنامه‌ریزی هدفمند ایران برای توسعه پایدار و پیش‌بینی جذب 20 میلیون گردشگر فرهنگی تا سال 2020 خبر داد.

استر کیش‌لاروش بعد از ظهر امروز در کارگاه بین‌المللی مدیریت گردشگری پایدار محوطه میراث جهانی ایران که در کاروان‌سرای گردشگری بیستون برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌ها بازدید از سایت‌های فرهنگی و نقاط گردشگری سراسر ایران به جرات جاذبه‌های آثار باستانی و تاریخی کرمانشاه را بهترین انتخاب در راستای برگزاری این کارگاه تخصصی و نیز ایجاد توسعه پایدار در میراث فرهنگی کشور می‌بینم.
وی تصریح کرد: اهرم گردشگری فرهنگی با رشد فراوان صنایع فرهنگی خلاق ضمن ترویج و معرفی آثار باستانی در جهان می‌تواند در ایجاد جاذبه‌های گردشگری و درآمدهای اقتصادی این مناطق موثر واقع شود.
به گفته مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، بسیاری از مسؤولان در اماکن تاریخی و سایت‌های فرهنگی با رقابت بالایی در جذب و معرفی توانمندی‌های گردشگری تلاش دارند و در این راستا گردشگری فرهنگی به ایجاد ارتباط فکری و تبادل فرهنگی در نقاط کشور کمک می‌کند.
کیش‌لاروش ایجاد هماهنگی تحولات فرهنگی با سیاست‌های گردشگری را ضروری دانست و گفت: در توسعه فرهنگ گردشگری ایران باید جنبه‌های پایدار فرهنگ بومی و حفظ و حراست از میراث فرهنگی ارزشمند این مرز و بوم را در نظر بگیریم.
مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران یادآور شد: قریب به 21 سایت میراث فرهنگی ایران در فهرست یونسکو ثبت شده است که به‌عنوان گنجینه‌های ارزشمند بشریت محسوب می‌شود و در ایجاد اقتصادی ملی و پایدار در درازمدت موثر است.
کیش‌لاروش به تنوع طبیعی و فرهنگ غنی کشور ایران اشاره کرد و افزود: تنوع زیست‌محیطی، آداب و رسوم، موسیقی و لهجه‌های گوناگون متبلور شده در این کشور بر زیبایی و جاذبه گردشگری و فرهنگی مناطق آن افزوده است.
وی به اهمیت نقش گردشگر فرهنگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کشور اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران اهداف بزرگی در جذب و گسترش گردشگر دارد که تلاش می‌شود رقم فعلی جذب گردشگر به 20 میلیون نفر گردشگر تا سال 2020 برسد.
این مسؤول برگزاری کارگاه‌های بین‌المللی مدیریت گردشگری پایدار در محوطه‌های میراث جهانی را گامی اساسی در افزایش و جذب گردشگران در این مناطق تاریخی و فرهنگی عنوان کرد.
مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران بر توسعه گردشگری پایدار در کشور با ایجاد حساسیت برای مراقبت کامل از آثار باستانی و حفظ این گنجینه‌های ملی و فرهنگی و معرفی به گردشگران تاکید کرد.

منبع: عصر ایران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد