مشکلات و تجربه‌های یک تیم بازی‌ساز ایرانی

به گزارش فناوری فرهنگی، استفاده از فرهنگ و اساطیر ایران برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای، توجه به برگزاری کارگاه‌هایی برای انتقال تجربه اساتید بازی‌سازی جهان و آموزش‌های کاربردی در کنار ترکیب ایده‌پردازی خلاقانه جوانان ایرانی، از جمله مواردی است که یک تیم بازی‌ساز رایانه‌ای برای پیشرفت در موضوع بازی‌سازی به آن‌ها اشاره کردند.

مسعود عسگریان -مدیر پروژه یک بازی ایرانی- استفاده از فرهنگ و اساطیر ایران را فرصت مناسبی برای بازی‌سازی در ایران دانست و بیان کرد: بازی ساختن در ایران یک فرصت است، فضای بکری در ایران وجود دارد و فرهنگ و اساطیر ایران نیز بستر خوبی برای خلاقیت هستند. همچنین همراهی مارکت‌هایی مانند کافه بازار و متولی مانند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بسیار دلگرم کننده است.

وی همچنین با اشاره به سختی بازی‌سازی در ایران اظهار کرد: تجهیزات کم و همچنین مشکلات بستر اینترنت از مشکلات بازی‌سازی در ایران است و همچنین برای مخاطبان شهرستانی و روستایی مشکلات زیادی برای بازی‌های آنلاین وجود دارد.

عسگریان که مدیر پروژه بازی سلحشوران است، درباره این بازی توضیح داد: سلحشوران اولین بازی مبارزه‌ای موبایلی ایرانی است که از اساطیر ایرانی استفاده کرده و موجب آشنایی بیشتر کودکان و جوانان با اساطیر شاهنامه شده و دلیل اصلی ایده ساخت این بازی، خالی بودن فضای بازی‌هایی با این سبک و همچنین علاقه مردم ایرانی به بازی‌های مبارزه‌ای است.

او همچنین با اشاره به استقبال از این بازی گفت: کمتر از دو ماه تعداد دانلود این بازی به بالای ۲۰۰ هزار رسید و روزانه تا ۸۰۰۰ نفر در ایران به این بازی می‌پردازند. هدف‌گذاری تیم بازی‌ساز ورود به بازار جهانی است و قصد دارند شخصیت های اساطیری ایران را به دنیا معرفی کنند.

همچنین مهدی عنبرسی -مدیر فنی این بازی ایرانی- مشکل اصلی بازی‌سازی را تجهیزات قیمت بالای سرور دانست که مانع اصلی کیفیت بالای بازی‌های آنلاین است.

او با تاکید بر خلاقیت و استعداد جوانان ایرانی ادامه داد: با این وجود جای سمینارها و کارگاه‌هایی برای انتقال تجربه بزرگان و اساتید بازی‌سازی جهان بسیار خالی است و بسیاری از اوقات ما در ایران مجبور هستیم بسیاری از روندها را از ابتدا بسازیم. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این زمینه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

عنبرسی درباره بازی سلحشوران نیز عنوان کرد: خوشبختانه سلحشوران توانسته تا حدود زیادی مخاطب را راضی کند و در ابتدای راه با استقبال فراوانی روبرو شده و جای خالی معرفی اساطیر ایرانی را تا حدود خوبی پر کرده است.

ایمان کردلو – برنامه‌نویس بازی سلحشوران- نیز با اشاره به کمبود آموزش‌های موجود ‌برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای در ایران، اظهار کرد: معمولا سی‌دی‌های آموزشی، مفیدتر از آموزش‌های آکادمیک موجود در ایران است. این موضوع موجب می‌شود روند بازی‌سازی کند شود و ما در برخی موارد مجبور به آزمون و خطا هستیم.

کردلو معتقد است در صورت آموزش‌های کاربردی و ترکیب آن با ایده‌پردازی خلاقانه جوانان ایرانی، پیشرفت قابل توجهی در انتظار بازی‌های ایرانی است.

پیام مهم بازی‌سازان برای کاربران و گیمرهای ایرانی این است که به صنعت و هزینه‌های بازی توجه کنند و به صورت قانون‌مند و به دور از هک کردن بازی‌ها به پیشرفت روزافزون بازی‌های ایرانی کمک کنند

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد