تحسین یک انیمیشن ایرانی در آمریکا

به گزارش فناوری فرهنگی،انیمیشن «استریپی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی در جشنواره شمال غربی پورتلند برگزیده شد.

 «استریپی» در فهرست برگزیدگان جشنواره انیمیشن شمال غربی قرار گرفت و هفدهم سپتامبر در سینما برادوی پورتلند واقع در ایالت اورگن آمریکا به نمایش در می‌آید.

جشنواره شمال‌غربی هر سال مجموعه‌ای از تازه‌ترین تولیدات انیمیشن سراسر جهان را بر می‌گزیند و آنها را با شعار «بهترین انیمیشن‌های جهان را ببینید» به نمایش می‌گذارد.

در ششمین دوره از این جشنواره، 1300 انیمیشن شرکت کردند که از میان آنها 153 اثر توسط یک گروه بین‌المللی متشکل از انیمیشن‌سازان مطرح و برگزیدگان جشنواره‌ها انتخاب شدند و در نهایت از این آثار منتخب 13 اثر با رای مخاطبان برگزیده شدند. هر کدام از 13 انیمیشن برگزیده در این جشنواره، از جمله انیمیشن ایرانی «استریپی» از بین ۱۰۰ انیمیشن انتخاب شده‌اند.

انیمیشن «استریپی» در کنار دیگر برگزیدگان استرالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و … هشتم سپتامبر در سینما هالیوود پورتلند اکران شد و بار دیگر هفدهم سپتامبر، 27 شهریور در سینما برادوی به نمایش در می‌آید.

جشنواره انیمیشن شمال‌غربی که سال 2010 تاسیس شد، تلاش دارد با انتخاب بهترین فیلم‌های انیمیشن از سراسر جهان و نمایش آنها در یک گردهمایی سالیانه با حضور علاقه‌مندان پرشور و هنرمندان خلاق، اجتماعی گسترده و بین‌المللی برای انیمیشن ایجاد کند.

انیمیشن «استریپی» در استودیو گنبدکبود، با تکنیک دو بعدی در 3 دقیقه و 35 ثانیه ساخته شده و تاکنون در بیش از 30 جشنواره معتبر حضور داشته و جزو آثار راه یافته به لیست بلند آکادمی اسکار بوده است.
«استریپی» کارگر یک کارخانه بزرگ است که تصمیم می‌گیرد در کار ملال آور راه راه کردن بسته‌های کارخانه خلاقیتی ایجاد کند.

این انیمیشن از سال گذشته میلادی در قالب یک برنامه نمایش ویژه در تعداد زیادی از سینماهای آمریکا به نمایش در آمده و اکران آن همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرآنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد