حمایت بنیادملی بازی های رایانه ای از گیمرها

به گزارش فناوری فرهنگی،بنیاد ملی بازی های رایانه ای امسال با سیاست حمایت از گیمرها قصد دارد با ایجاد انگیزه در بازیکنان، آن ها را به دنبال کردن حرفه ای گیم تشویق کند.

 حسن کریمی قدوسی در حاشیه دومین لیگ بازی های رایانه ای ایران IGL اظهار کرد: حمایت از بازیکنان، سبب رونق صنعت گیم می شود و همچنان که این ارگان دولتی نظارت بر تفکیک سنی بازی ها و جلوگیری از اشاعه بازی های نامناسب را رسالت خود می داند، از بازی های مناسب نیز حمایت می کند.
وی ادامه داد: این حمایت و برگزاری مسابقات، سبب تشویق گیمرها در سنین مختلف و انجام بازی های مناسب و سالم می شود.
کریمی قدوسی افزود: بنیاد بازی های رایانه ای با ایجاد امتیاز برای اعزام بازیکنان برتر به مسابقات جهانی، در راستای شناسایی صنعت گیم به جهان نیز قدم بر می دارد.
آرین وطن خواه قهرمان خاورمیانه و نفر هشتم جهان نیز گفت: سطح ایران در بازی های رایانه ای بسیار بالاست و ایرانیان در همه تورنومنت های جهانی حرف برای گفتن دارند.
مرتضی منتظر الظهور قهرمان پنج کاپ آنلاین جهان و دارنده اولین مدال طلای آسیایی ایران از گیمرهای با تجربه این لیگ است گفت: درصورت ایجاد تعادل بین بازی رایانه ای مناسب و زندگی روزمره، نه تنها ادامه دادن بازی ها خللی در زندگی ایجاد نمی کند. بلکه سبب افزایش هوش و تمرکز نیز می شود.
معین عموزاده برنده بزرگترین جایزه جهان در رشته PES هم گفت: تجربه نشان داده است که اکثر فعالان در حیطه گیم، از لحاظ اخلاقی بسیار سلامت و کوشا هستند و بازی رایانه ای مناسب سبب دور شدن جوانان از برخی تفریحات ناسالم می شود و اگر خانواده ها از فرزندان خود حمایت کنند، می توانند به صورت حرفه ای وارد این مقوله شوند.
خشایار ثابت گیمر سابق تیم ملی ایران و مسئول فعلی استعداد یابی رشته fifa در یکی از تیم های شیراز نیز گفت: خانواده ها بایستی نگاه سنتی خود را نسبت به گیم تغییر دهند چرا که علاوه بر استعدادهای بسیار درخشان در ایران، این نوع بازی ها در سراسر جهان به عنوان یک شغل شناخته می شود.
مدیر عامل یکی از شرکت های واردکننده لوازم و تجهیزات گیم نیز می گوید: با شناخته شدن سطح بازی ایرانیان در جهان، وارد کنندگان نیز در مذاکرات و تجارت پیرامون صنعت گیم موفق تر عمل خواهند کرد.
امسال مسئولان برگزاری لیگ، در راستای شناساندن جو مسابقات بازی های رایانه ای به علاقه مندان و خانواده ها تصمیم گرفته اند تا فینال این مسابقات را در فضای باز برج میلاد برگزار کند تا علاوه بر تشویق جوانان به بازی های مناسب، خانواده ها نیز با این نوع فعالیت ها آشنا شوند.
مراسم اختتامیه دومین لیگ بازی های رایانه ای 21 شهریور ماه ساعت 20الی 23 در سایت ورزش برج میلاد برگزار می شود.
هزینه بلیت تماشای این قبیل مسابقات به دلیل استقبال زیاد مخاطبان، در همه جای جهان بسیار بالاست. اما این فینال به صورت رایگان برای عموم برگزار خواهد شد و قهرمانان ایران برای اعزام به مسابقات جهانی فرانسه مشخص خواهند شد.

منبع: صدای ایران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد