صنعت دیجیتال، قطب اصلی تبلیغات هلند

به گزارش فناوری فرهنگی، دیجیتال معمولا به عنوان یک راهکار موقت استفاده می‌شده ولی اکنون به قطب اصلی تبلیغات هلند تبدیل شده است. مشتریان به دیجیتال وابسته هستند نه فقط برای ارتباطات بلکه به عنوان یک هدایت کننده واقعی تحول در کسب و کار.

این یک خلاقیت جهانی است، یک سری توسط دیجی دی که تفاوت‌های ظریف صحنه‌های تبلیغاتی در بخش‌های مختلف جهان را از دید خلاقیت محلی نشان می‌دهد.

هلند مهد برخی از برندهای بزرگ جهانی شامل کی ال ام، یونیلیور و هاینکن است و یک صحنه خلاق جهانی به شمار می‌رود. در حالی که صنعت تبلیغات هلند به خاطر فناوری پیچیده‌اش مشهور شده، به خصوص در عرصه گرافیک، طراحی و ویدئو از دهه 90، دیجیتال نیز واقعا به بلوغ لازم رسیده و دیگر تنها به عنوان یک تخصص به آن نگاه نمی‌شود. این مطلب را «ساندرا سوسکیک» مدیر عامل شرکت «دی دی بی اند ترایبل ورلدواید آمستردام گفته است.

در اینجا نگاه عمیق تری به تفاوت‌های ظریف چشم انداز تبلیغات هلندی خواهیم داشت.

مشتری پادشاه است

مثل سایر بازارها، بازاریابان هلندی نیز در حال دور شدن از الگوی “آژانس رکورد” به الگوی پروژه هستند، الگویی که مشتری اهمیت زیادی دارد و می‌تواند مشکلات تبلیغاتی خاص را حل و فصل کند. این تغییر همراه با تغییر ادراکات و بودجه همراه شده است، مشتریان بیشتر از راهبرد و مفهوم، برای تولیدات یک بنگاه اقتصادی ارزش گذاری می‌کنند.

سوسکیک در این باره گفت: این شبیه الگوی تولید هالیوود است، مشتریان همواره آژانس‌ها را به عنوان شرکای راهبردی در نظر نمی‌گیرند.

«برام هولزاپفل» مدیر خلاق در شرکت دی دی بی گفت: نهادها درباره اینکه چگونه ایده‌های جدید را از مشتریان بگیرند و ارزش افزوده ایجاد کنند، تلاش می‌کنند. گاهی اوقات احساس می‌کنند ناعادلانه است، یک سیستم جدید که هنوز در حال تبلور است.

دیجیتال نقش رو به رشدی ایفا می‌کند

دیجیتال معمولا به عنوان یک راهکار موقت استفاده می‌شده ولی اکنون به قطب اصلی تبلیغات هلند تبدیل شده است. مشتریان به دیجیتال وابسته هستند نه فقط برای ارتباطات بلکه به عنوان یک هدایت کننده واقعی تحول در کسب و کار.

سوسکیک افزود: تمرکز روی اطلاعات، بازاریابی دقیق و برنامه ریزی رو به افزایش است که نشان دهنده تغییر گسترده‌تری است که مشتریان خواستار رویکرد بازاریابی یک به یک به جای بازاریابی انبوه هستند.

حتی در یک چشم انداز تبلیغات پویا مثل هلند، یک اختلاف آشکار بین نهادهایی که متخصص در زمینه مشتریان بین‌المللی هستند و نهادهایی که بر بازار داخلی تمرکز دارند، وجود دارد. در حالی که شرکت‌هایی مثل وایدن کندی و دی دی بی بر برندهای بین‌المللی تمرکز دارند، سایر شرکت‌ها مثل جی دبیلو تی آمستردام، تی بی دبلیو ای و آلفرد بیشتر بر بازاریابی داخلی متمرکز شده‌اند.

هولزاپفل گفت: چیزی که آنها را متحد می‌کند، طنز است. در حالی که طنز هلندی برای برندهای بومی استفاده می‌شود، به طور گسترده‌تر طنز جهانی نیز به خوبی به صورت بین‌المللی ترجمه می‌شود.

منبع: digiday.com

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد