به اسباب بازی هایی که مغایر با فرهنگ ایرانی- اسلامی هستند؛ اجازه ورود نمی دهیم

به گزارش فناوری فرهنگی، به نظر بسیاری، اسباب بازی موضوع مهمی نیست اما اگر بدانیم صنعت اسباب بازی سومین تجارت پر سود جهان است و بسیاری از کشورها سرمایه گذاری های زیادی را در این حوزه انجام داده و توانسته اند بازارهای جهانی را از آن خود سازند، شاید نگاه مان نسبت به این صنعت تغییر یابد.

«محمد حسین فرجو» دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی در گفت و گو با برنامه «نمودار» رادیو ایران به این موضوع پرداخت و در این باره گفت: در سال های اخیر طبق آمار ارائه شده سهم سرانه مصرف کودکان در دنیا به صورت میانگین حدود 34 دلار است. این مقدار برای هر کودک آمریکایی در سال حدود 350 تا 400 دلار، در اروپا 250 دلار و در چین حدود 603 دلار می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایران اسباب بازی های وارداتی حدود 90 درصد بازار را به خود اختصاص داده؛ افزود: سال 81 میزان واردات اسباب بازی های خلاقانه، فکری آموزشی و کمک آموزشی زیر یک صد بود این میزان در سال 94 به 15 درصد رسید.

دبیر شورای بازی نظارت بر اسباب بازی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه اداره گمرک کشور تنها به اجناسی که مجوز رسمی از شورای نظارت بر اسباب بازی دارند، اجازه ورود می دهد، خاطر نشان کرد: به کالاهایی و اسباب بازی هایی که مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی هستند؛ اجازه ورود نمی دهیم. شورای نظارت بر اسباب بازی جهت استفاده بیشتر از اسباب بازی های فکری، خلاقانه داخلی، در اقدامی جدید به متقاضیان خود، تسهیلات ویژه ای ارائه میدهد…

منبع:نسیم آنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد