جای خالی شخصیت‌های قرآنی که پیوست رسانه ای ندارند

به گزارش فناوری فرهنگی، مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی خواستار تولید انیمیشن‌های قرآنی اسلامی با رویکرد ایجاد شخصیت شد و گفت: آن چیزی که جایش در طرح‌های نوشت افزار خالیست، شخصیت‌هایی است که پیوست رسانه‌ای دارند.

سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از برگزاری این نمایشگاه در سطح استان‌ها خبر داد و گفت: در حال رایزنی هستیم تا برای جلوگیری از رفت و آمد هموطنان عزیز بتوانیم در سطح استانهای کشور نوشت افزارهای ایرانی اسلامی را از طریق نمایشگاه یا فروشگاه توزیع و عرضه کنیم.

http://8pic.ir/images/0jduypttxqutlk9wvzrv.jpg

پیامبران و سیره معصومین مهمترین طرح های قرآنی نمایشگاه

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در خصوص شخصیت ها و مضامین قرآنی اسلامی بکار برده شده بر روی نوشت افزارها اظهار کرد: ما در دو الی سه حوزه در موضوع قرآن خوب پیش رفتیم که دو مجموعه در نمایشگاه پیامبران را کار کرده اند.همچنین سیره معصومین را در یک مجموعه۱۶ جلدی کار شده است.

وی ادامه داد: در فضای سبک زندگی ایرانی اسلامی که بعضی حوزه ها در قرآن آمده مثلا جهاد و شهادت خیلی خوب کار شده است، یعنی هم شهدا هم موضوع جهاد ، ایثار و شهادت و همچنین حجاب و عفاف، خانواده خوب کار شده است.

جای خالی شخصیت های قرآنی که پیوست رسانه ای ندارند

حسینی درپاسخ به اینکه جای چه شخصیتها و مضامین قرآنی در نمایشگاه خالی است، گفت: آن چیزی که جایش خالی است شخصیت هایی هستند که پیوست رسانه ای ندارند، ما بیشتر روی موضوعات وشخصیت های گمنام کار کردیم، در بحث موضوعات قرآنی اگر بتوانیم برای پیامبران انیمیشن ساخته شود و برای آن پیوست رسانه ای ایجاد شود قطعا بهتر استقبال خواهد شد، چون بچه ها با یک محصول رسانه ای و شخصیت های آن از طریق رسانه از قبل آشنا می شوند و این امر باعث جذب آنها به تهیه نوشت افزار منقوش به تصاویر این شخصیت ها خواهد شد.

ساخت انیمیشن های قرآنی اسلامی جهت ایجاد شخصیت

حسینی با درخواست تولید کارتون و انیمیشن های قرآنی اسلامی بیان کرد: تولید کنندگان کارتون های قرآنی و سبک زندگی اسلامی را با رویکرد ایجاد شخصیت تولید کنند تا ما در نوشت افزارهای سال آینده از این شخصیت ها استفاده کنیم.

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای ایجاد جذابیت و تنوع در تولیداتتان دارید، اظهار کرد: با تولید کنندگان انیمیشن و مجموعه صدا و سیما هماهنگ کردیم و اکنون مجموعه تولید کننده شاهزاده روم انیمیشن دوم خود را به نام فیل شاه تولید کرده اند که برای دهه فجر آماده می شود و همچنین در حال رایزنی با شبکه کودک و نوجوان هستیم که همکاری بسیار خوبی در حال شکل گیری است.

بیشترین استقبال از نوشت افزارهایی با پشتیبانی رسانه ای

حسینی در پاسخ به اینکه نحوه استقبال مردم از چهارمین نمایشگاه نوشت افزار اسلامی چگونه بود، گفت: اگر روی موضوعات و کارکترها بررسی کنیم، کارکترهایی که پیوست رسانه ای داشتند و امسال برای اولین بار در نمایشگاه رونمایی شدند بیشترین استقبال را داشته اند.

وی ادامه داد: مجموعه جناب خان، درین درین، شاهزاده روم تقریبا رتبه های اول تا سوم را دارند که هر سه یک پیوست رسانه ای خیلی خوب دارند، که این شخصیت ها از طریق تلویزیون و سینما معروف هستند و چون بچه ها این شخصیت ها را از قبل می شناسند در نمایشگاه هم مورد استقبال خوب بچه ها قرار گرفته است.

http://8pic.ir/images/o3wp819uk5t2viddaft5.jpg

وی ادامه داد: متاسفانه الان هیچ نظارتی در بخش واردات و قاچاق و تولید نداریم، در تلاش هستیم با رایزنی های جدی کم کم فضایی ایجاد شود که این موضوع سازمان مند بشود و به سمتی برویم که این فضای ایرانی اسلامی تصویب بشود و ما به سمتی برویم که در ۵ یا ۱۰ سال آینده کل بازار نوشت افزار، ایرانی اسلامی شده باشد و محصولات خارجی به حداقل و صفر برسد.

حسینی در خصوص تعامل و رایزی با مدارس و آموزش و پرورش جهت جلوگیری از نوشت افزارهایی بیگانه و تشویق از استفاده از تولیدات ایرانی اسلامی گفت: ما پیگیری های جدی داشتیم و از طریق کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اصل نود نیز مطالبه نمودیم و در حال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش می توانند یک سری استانداردها بگذارند تا ورود خیلی از وسائل و نوشت افزارهای جبهه معارض و بیگانه به مدارس جلوگیری شود.

آگاه کردن جامعه با مضرات شخصیت های جبهه معارض

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی به ایجاد فضا سازی توسط معلمین و والدین در زمینه استفاده از نوشت افزار ایرانی اسلامی اشاره و بیان کرد: می توان از طریق معلمین فضاسازی ایجاد شود و به دانش آموزان خطرات استفاده از نوشت افزار بیگانه توضیح داده شود، یا از طریق اولیا و مربیان به والدین مضرات آن کارکترهای خارجی که بر روحیه بچه دارد گفته شود و این طرف مزایای شخصیت های ایرانی بیان گردد که این شخصیت های ایرانی اسلامی در شخصیت بچه های چه تاثیرات زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش می تواند این موضوع را برای دانش آموزان و خانواده ها تبیین نمایند تا آنها به سمت همین کالاها بروند.

حسینی افزود: وظیفه شرعی، عقلی و عرفی ما است که مضرات جدی شخصیت های جبهه معارض را به جامعه اسلامی گوش زد کنیم که انس با این شخصیت ها چه تاثیرات مخبری بر روحیه کودکان خواهد گذاشت، طبیعتا وظیفه خود می دانیم با جبهه معارض مقابله کنیم که اگر این مقابله صورت نگیرد ممکن است با شرایط سختر روبرو شویم.

وی ادامه داد: این جبهه مردمی در حوزه نوشت افزار شکل گرفته و با هر شرایطی کار خود را انجام خواهد داد.

بچه های ایرانی باید قهرمان ایرانی داشته باشند

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی با بیان اینکه بچه های ایرانی باید قهرمانان ایرانی داشته باشند، گفت: والدین باید به این مسئله آگاه شوند و ما هم تمام سعی و تلاشمان این آگاهی سازی است که بچه های ایرانی باید قهرمان ایرانی داشته باشند.

انس بچه ها با محصولات شخصیت محور در همه امور زندگی

وی ادامه داد: الان نوشت افزار خیلی یک مسئله ساده و پیش پا افتاده ای نیست، نه تنها نوشت افزار بلکه سایر وسایل کودک که این محصولات به نوعی شخصیت محور هستند و در زندگی بچه ها قرار گرفته اند. از اتاق خواب گرفته تا اسباب بازی و فیلم و کارتونی که هر روز می بینید همه اش حول و حوش این شخصیت هاست و به نوعی زندگی و هویت بچه با این شخصیت ها انس گرفته است.

حسینی افزود: جهان بینی این بچه که در آینده می خواهد به چه سمت برود، همه اش به سمت این شخصیت هایی است که اکنون با آن ها انس گرفته است.

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی خاطر نشان کرد: امروز صرفا دو نهاد خانواده و مدرسه در تربیت بچه نقش ندارند بلکه یک نهاد مهمتری ایجاد شده خصوصا با اشتغالی که امروزه والدین با آن سر و کار دارند و بچه ها کمتر از سه چهار ساعت انیمیشن نگاه نمی کنند و طبیعتا آن چیزی هم که نگاه می کنند محصولش را می خواهند و این شخصیت محصولی همه زندگی او را در بر گرفته است.

وی ادامه داد: باید والدین خیلی دقت کنند و بیایند سمت محصولات ایرانی و حق هم دارند که تولید کنندگان محصولات خوب و با کیفیت با شخصیت های دوست داشتنی و محتوای خوب تولید کنند.

منبع:ایکنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد