کشورهای همسایه در کمین گیمرهای ایرانی/ نگاه‌مان را اصلاح کنیم

به گزارش فناوری فرهنگی، معین عموزاده برنده بزرگترین جایزه جهانی در فوتبال رایانه‌ای (pes) نسبت به تلاش کشورهای حوزه خلیج فارس برای جذب گیمرهای ایرانی هشدار داد و از لزوم تغییر نگاه‌ها به این حوزه گفت.

 صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران در سال‌ها اخیر نه فقط در حوزه تولید و بازی‌سازی که در حوزه تربیت و معرفی گیمرهای بااستعداد در سطح مسابقات جهانی گیم نیز دستاوردهای بسیاری داشته که کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار داشته‌اند.

معین عموزاده یکی از همین گیمرهای باسابقه ایرانس است که افتخارات متعدد ملی و بین‌المللی در مسابقات مختلف بازی‌های رایانه‌ای ایران و جهان به دست آورده است که تنها یکی از آن‌ها قهرمانی در مسابقات جهانی فوتبال رایانه‌ای در سال ۲۰۱۳ و در رقابت با بیش از ۵۰۰ گیمر حرفه‌ای از کشورهای مختلف بود.

پس از اتمام لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران که چندی قبل در برج میلاد تهران برگزار شد، عموزاده در گفتگویی با خبرنگار مهر، از مشکلات گیمرها، رویکرد خانوده‌ها و نیز شرایط ادامه حضور حرفه‌ای در سطح ملی و جهانی در این حوزه گفت.

مشکل اصلی دید خانواده‌ها به گیم است

وی معتقد است که اصلی‌ترین مانع برای حضور در میادین جهانی، مشکل ویزا و عدم حمایت ارگان خاص از گیمرهایی است که موفق به کسب سهمیه بازی‌های رایانه‌ای جهانی شده‌اند.

به گفته عموزاده بازی‌های IGL (لیگ مسابقات رایانه‌ای ایران) به دلیل تجربه بالا و حمایت‌های تیم برگزارکننده و مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از لحاظ اعزام منظم به مسابقات جهانی فرانسه، دارای مزیت‌های بسیاری است اما او در عین حال می‌گوید: مشکل اصلی دید امروز خانواده‌ها به مسئله گیم است.

این گمیر باسابقه ضمن تاکید بر اینکه هیچ کاری نباید به صورت افراطی و بدون برنامه‌ریزی انجام شود، می‌گوید: خانواده‌ها باید توجه کنند که گیم در صورتی که منظم و حرفه‌ای دنبال شود مانند هر رشته ورزشی دارای دوران آماده‌سازی، اوج و فرود است و والدین باید حامی فرزندانشان در مسیر حرفه‌ای مورد علاقه‌شان باشند و در دوران آماده سازی با یک باخت در مسابقات، آنان را از ادامه کار محروم نکنند.

سطح مسابقات ایران حرفه‌ای است؛ نوجوانان را ناامید نکنید

عموزاده می‌گوید: سطح مسابقات ایران بسیار حرفه‌ای است ونباید نوجوان ۱۲-۱۳ ساله که برای اولین بار در مسابقات حضور دارد و مقام کسب نمی‌کند از ادامه مسیر منع شود. خیلی از گیمرها ۱۲-۱۳ سال سابقه بازی حرفه‌ای دارند و خانواده‌ها باید سطح این بازی‌ها را بدانند.

وی همچنین از حمایت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تشکر می‌کند و معتقد است: این حمایت‌ها باعث می‌شود تا استعدادهای درخشان ایرانی در زمینه گیم با انگیزه و اطمینان وارد مسابقات شوند و در سطح جهانی بدرخشند.

کشورهای خلیج به دنبال جذب استعدادهای ایرانی

عموزاده اضافه می‌کند: کشورهای حوزه خلیج فارس سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه گیم انجام می‌دهند و بهترین بازیکنانشان از گیمرهای رده چهارم ایران نیز پایین‌تر هستند و همین امر باعث شده که تمایل زیادی برای جذب گیمرهای ایرانی برای حضور در تیم‌های ملی خودشان داشته باشند و با توجه به اینکه دوران حرفه‌ای یک گیمر محدود است و قهرمانان ایران از حمایت اندکی برای حضور در مسابقات جهانی برخوردار هستند، برخی از گیمرها جذب این کشورها می‌شوند و این برای کشور مضر است.

برنده بزرگترین جایزه جهانی فوتبال رایانه‌ای در عین حال به همه گیمرها توصیه می‌کند با برنامه‌ریزی و پشتکار به مسیر خود ادامه دهند و از هر باخت یک تجربه کسب کنند و نا امید نشوند.

منبع: مهر
کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد