قشم در مسیر پیوستن به لیگ شهرهای تاریخی جهان

به گزارش فناوری فرهنگی،معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: گام‌های اولیه برای پیوستن این جزیره به لیگ شهرهای تاریخی جهان (LHV) با هدف بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری، برداشته شده است.

فرزین حقدل معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در سخنانی گفت: گام‌های اولیه برای پیوستن این جزیره به لیگ شهرهای تاریخی جهان (LHV)  با هدف بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری، برداشته شده است.

حقدل افزود: برای تحقق این مهم نشست مشترکی با «شیگنوری شیباتا» دبیرکل لیگ شهرهای تاریخی جهان برگزار و آثار تاریخی قشم در دوره های ساسانیان، هخامنشیان، اشکانیان، پیش و پس از اسلام معرفی شد.

وی یادآوری کرد: لیگ شهرهای تاریخی جهان در سال 1994 با هدف معرفی شهرهای تاریخی کشورهای مختلف، تعمیق همکاری‌های بین‌المللی و ارتقای سطح تبادل تجربه ها در مدیریت شهرهای تاریخی تاسیس شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: گور دخمه های دوره ساسانیان، گورستان های دوره اشکانی، آثار انسان های اولیه «نئاندرتال ها» و «نئونئاندرتال ها» در بام قشم و آثار فراوان تاریخی پس از اسلام، قشم را مستعد پیوستن به لیگ شهرهای تاریخی جهان می کند.

حقدل با بیان اینکه ابزارهای سنگی کوبشی و برنده ای همچون تبر، سرنیزه و چاقو در محوطه باستانی بام قشم کشف شده است، اظهار کرد: این ابزارها برای شکار و تکه تکه کردن گوشت استفاده شده و نتیجه آزمایش کربن و زمان سنجی آنها، قدمت این ابزارها را اثبات کرده است.

وی اضافه کرد: تاکنون شهرهای اصفهان در سال 1996، یزد در سال 2014، شیراز در سال 2015 و کاشان در سال 2016 عضو این لیگ جهانی شده اند و قزوین در لیست عضویت قرار دارد.

حقدل اظهار کرد: پیوستن قشم به این لیگ جهانی نقش مهمی در معرفی جاذبه های گردشگری جزیره به دیگر کشورهای عضو و توسعه و تقویت صنعت گردشگری منطقه ایفا می کند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی این لیگ در شهرداری کیوتوی ژاپن واقع شده است و ریاست آن به عهده شهردار این شهر است، گفت: هر سال یک کنفرانس با شرکت شهرداران و مسئولان تمامی شرهای عضو برگزار می شود که آخرین کنفرانس تابستان امسال در وین اتریش برگزار شد.

جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر، در 20 کیلومتری جنوب بندرعباس و در میان آب های خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.

این جزیره با داشتن ظرفیت‌های مهم در حوزه های مختلف اقتصادی به ویژه گردشگری، نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کند و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است که مقصد خود را بازارها و دیدن جاذبه های طبیعی این جزیره انتخاب می کنند

  منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد