درآمد ۱۵ میلیارد دلاری هند از ورود گردشگران خارجی

به گزارش فناوری فرهنگی، درآمد هند از محل ورود گرشگر خارجی تا ماه سپتامبر امسال به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش ۱۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به هند که سومین اقتصاد بزرگ قاره آسیا است، این امکان را فراهم کرده تا این کشور به درآمد ۱۵ میلیارد دلاری از محل ورود توریست در این مدت زمان دست یابد.

اطلاعاتی که دولت هند اخیرا منتشر کرده حاکی از آن است که در مدت زمان بین ژانویه تا اوت امسال ۵.۵۹ میلیون گردشگر خارجی وارد هند شده‌اند که در مقایسه با آمار مشابه در سال گذشته میلادی ۱۰.۲ درصد رشد دارد.

همچنین در این بازه زمانی هشت ماهه، درآمد حاصل از محل گردشگران خارجی با ۷.۸ درصد افزایش به ۱۴.۹۲ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که درآمد سال گذشته ۱۳.۸۳ میلیارد دلار بود.

همچنین بر اساس این آمار، بنگلادش، آمریکا و بریتانیا سه منطقه اصلی صدور گردشگران خارجی به هند هستند و پس از آن کشورهای سریلانکا، مالزی و چین قرار دارند.

افزایش شمار گردشگران خارجی و متعاقب آن بالا رفتن درآمدهای هند را می‌توان تا حدودی به محبوبیت ویزای الکترونیکی در هند نسبت داد که در حال حاضر به اتباع ۱۵۰ کشور جهان داده می‌شود و به همین دلیل تعداد گردشگران خارجی بیشتری با استفاده از این تسهیلات می‌توانند به هند بیایند و صنعت توریسم میلیارد دلاری هند را رونق دهند.

از سوی دیگر، از زمان بروز ناآرامی‌ها در کشمیر صنعت گردشگری در این منطقه با افت قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو شده و مقاصد محبوب گردشگری این منطقه  با نزول چشمگیری رزروها در چند ماه آینده روبه‌رو شده است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد